Gå til innhold

klarer ikke skrive root passordet i konsoll

larsugle

Anbefalte innlegg

når jeg gå inn på konsoll og vil ha root rettighetene. Så skriver jeg "su". Da kommer det opp at jeg må skrive passordet, jeg skriver det og jeg har root rettighetene. Men dette funka bare første gang. Nå klarer jeg ikke skrive noe der jeg skal skrive passordet. Noen smarte som kan hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe å takke for. Velkommen til Linux miljøet!

Følte meg sånn passe dum selv den første måneden men nå gjør jeg alt (bortsett fra CS) i Linux. Det er ca 4-5 måneder siden (trekk fra en mnd. sommerferie).

Snart må vel det også over på Linux, da jeg for tiden holder på å flytte hele nettverket over (5 pc'r), med "domene" innlogging osv.

Følg med på forumet, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Ellers så kan jeg annbefale:

rute.sourceforge.net

gå å kjøpe et nummer av Linux Format på Narvesen

Få med deg noen venner på å teste Linux! Da har du din egen mini-usergroup.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hmm, kanje på tide å komme meg bort til en av mine venner med bredbånd og få fikset det :D

Noen som har noen gode råd for å få en ext3 partisjon til å vokse, sånn at jeg kan få 5 gig mer å boltre meg på?

Mulig jeg må flytte swapen men det er ikke så vanskelig - bare å lage ny. vil ikke akkurat gjøre det med / partisjonen min i hytt og pine :D

Lenke til kommentar

Hmm, kanje på tide å komme meg bort til en av mine venner med bredbånd og få fikset det :D

Noen som har noen gode råd for å få en ext3 partisjon til å vokse, sånn at jeg kan få 5 gig mer å boltre meg på?

Mulig jeg må flytte swapen men det er ikke så vanskelig - bare å lage ny. vil ikke akkurat gjøre det med / partisjonen min i hytt og pine :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...