Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og for å korrigere litt på meg selv, når jeg sa at man ikke får routere uten Wlan, så hentydet jeg til vanlig konsumer hjemmeroutere... :p Selvfølgelig fins det routere uten Wlan, men de er beregnet på andre ting, oppgaver og bruk enn det en vanlig hjemmebruker skal ha til nettverket sitt....;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to setningene motsier vel hverandre litt.... Tok en rask kikk på komplett.no som vanligvis har et godt utvalg. De har 43 forskjellige rutere, men fant bare 1 er uten WLAN og det er en temmelig spesiell sak.

Da jeg spurte om oppsettet var det et forsøk på å hjelpe. Jeg hadde ingen formening om dine kunnskaper og når det ikke var noen flere opplysninger til tegningen og det virket som du ikke visste om du skulle ha ruter eller switch i den opprinnelige første posten, så var jeg redd for at du var "litt på jordet".

Det har tidligere blitt linket til en simpel router uten WLAN med Gigabit ethernet, ja fra komplett. Den koster næremere 1000 kroner, som jeg selv syntes er en grei pris.

Jeg er takknemmelig for omtanken, og beklager for at jeg rotet det litt til i begynnelsen med førstepost. Router og Switch blander jeg litt for ofte :p

Lenke til kommentar

Det har tidligere blitt linket til en simpel router uten WLAN med Gigabit ethernet, ja fra komplett. Den koster næremere 1000 kroner, som jeg selv syntes er en grei pris.

Da spørs det hvor nøye vi skal være med definisjonene da... ;) I følge både Komplett og produsenten så er ikke dette en router, men en firewall... :tease:

Men har du lest omtalen av den? Der står det at "throughput fra LAN til WAN kun er 20-25MBit".

Lenke til kommentar

Da spørs det hvor nøye vi skal være med definisjonene da... ;) I følge både Komplett og produsenten så er ikke dette en router, men en firewall... :tease:

Men har du lest omtalen av den? Der står det at "throughput fra LAN til WAN kun er 20-25MBit".

Oh. *lol*

Men da tar jeg likegreit og går for én 100Mbit stykker til en billig pris, og en switch etter det så funker vel det greit.

Grunnen er at serverne skal være adskilte fra resten siden de skal ha åpne porter, mens det trådfaste routernettet skal gi litt mer sikring tilbake igjen - og i tillegg er det trådløse en smule mer utsatt igjen (noen åpne porter til tider der også).

We got a solution!

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...