Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Hei. Har på mirakuløst vis greid å kutte meg rimelig dypt med ett syltynt stål objekt på skolen idag. Nå i ettertid har det begynt å verke ganske heftig i låret, så må halte når jeg går. Er dette verdt å gå til legevakten for eller er det bare kutt i en muskel eller noe lignende? Har egentlig ikke lyst å sitte fem timer på et venterom nå, men om det er stor fare for noe infeksjon greier eller lignende så må jeg vel bare gå? Hva tror dere? Er også usikker på om det er noe igjen inne i låret, med tanke på at det kun verker når jeg beveger på foten. Endret 17. september 2013 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Har du renset det? Hva skjærte du deg på ? (tenker på bakterier) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Ikke renset, det er ikke noe store greier, altså veldig lite men gikk ganske langt ned. Var en stål spiss greie som lå der, aner egentlig ikke hva det var. Bare syltynt frempå av noe slags stål/jern. Edit: vet ikke helt om jeg skal kalle det et kutt, det gikk rett inn i låret som en sprøyte på en måte. Endret 17. september 2013 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg ville hvertfall renset det. Men hvis det ikke er store greiene som du sier, ville jeg sett det ann litt. Kommer det mye væske og puss ut må du til lege, for da er det infisert. Infeksjon i sår er ingen spøk, jeg døde nesten av det for ett år siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Har ikke kommet annen væske enn litt blod, og nei det er sammenlignbart med et sprøytestikk bare noen ganger større. Eneste er at det gjørt vondt i nesten hele låret, antar det er muskelen. Får følge med i noen dager fremover, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Du spenner nok muskler i låret ubevisst fordi du har vondt der. Da blir du støl etterhvert. Jeg tror det er det som gjør vondt i hele låret. Men jeg er ikke noe lege, ha det i bakhode. Endret 17. september 2013 av Hobbynerden Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Dra til legen og få en stivkrampesprøyte. Det er stor sjanse for at det du stakk deg med ikke var sterilt, og du vil ikke ha en infeksjon dypt i vevet. Bedre føre-var. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Tror jeg venter til imorgen og ser det an. Stivkrampesprøyte tok jeg for 2-3 år siden og det skal jo vare i 10 år om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Da går det nok greit å vente, men du bør følge med på en eventuell hevelse og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå