Okeblol Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Kjøpte meg ny pc for 4-5 uker siden, det meste fra komplett (alle delene har funka perfekt) og geil 3500 ram fra psdata.no pcn dreiv å frøys i tide og utide og da jeg sjekka RAMen med memtest 96 v3.0 fant jeg masse feil på en av brikkene (den andre er helt fin) sendte mail til psdata og fikk beskjed om at d bare er å sende den tilbake det gjorde jeg og 2 uker senere (i dag) fikk jeg en ny brikke satte den i pc'n, som plutselig ikke starta, enten skjedde ingenting eller så hang den rett etter det står frekvensen på cpu/ram prøvde å restarte 5-6 ganger og plutselig fikk jeg det til og fikk testa den ny brikken med memtest86 v3.0 og gjett hva, den nye brikken var det TREHUNDRE TUSEN feil på ! 300000 feil ! på EN 256mb ram brikke tror psdata at jeg er en idiot eller ? bare sender tilbake en TOTALT DEFEKT brikke og forventer at jeg ikke skal teste den nye ? er det meningen at jeg skal sende tilbake denne brikken, få en ny defekt, sende tilbake, få en ny defekt i årevis nå, eller er det noen andre jeg kan snakke med ? f.eks forbrukerombudet eller noe slikt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det var da svert til overskrift,selvfølgelig er det ingen som tror du er idiot og psdata eller andre tester brikkene før de sendes ut. Har du en brikke som er feil på sender de en ny denne henter de rett fra hylla og at du da var uheldig og fått en til som er feil på er rett og slett uflaks. Så istedenfor å rope idiot kunne det vel heller vert lurt og ringe til psdata og forklare dem problemet så hadde de muligens sendt deg en forhåndsretur, de er nemmelig kjent for god service :wink: Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg må henge meg på det snekker`n sier her. Bare ta en telefon til de så er de veldig greie. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 jo, de var veldig greie både i mailkorrespondansen og telefonsamtalen jeg hadde for 2 uker siden men dere må da skjønne at når jeg først har brukt 15000 kroner på en datamaskin, hvorav 1500 av disse var på "bare" 512mb ram (altså veldig bra ram) er det frustrerende at denne ramen med livstidsgaranti skal først ha 20000 feil på den første brikken jeg får, så 300000 (!) feil på den neste skulle også trodd at når det først er et produkt med livstidsgaranti at de sjekker hvert enkelt produkt (altså at de sjekker hver enkelt brikke med f.eks. memtest86 i steden for å sende ut brikker som det er feil på, det koster både meg og dem både tid og penger Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 jo, de var veldig greie både i mailkorrespondansen og telefonsamtalen jeg hadde for 2 uker siden men dere må da skjønne at når jeg først har brukt 15000 kroner på en datamaskin, hvorav 1500 av disse var på "bare" 512mb ram (altså veldig bra ram) er det frustrerende at denne ramen med livstidsgaranti skal først ha 20000 feil på den første brikken jeg får, så 300000 (!) feil på den neste skulle også trodd at når det først er et produkt med livstidsgaranti at de sjekker hvert enkelt produkt (altså at de sjekker hver enkelt brikke med f.eks. memtest86 i steden for å sende ut brikker som det er feil på, det koster både meg og dem både tid og penger en annen ting er at det er ikke veldig morsomt å måtte vente i nesten 2 mnd før pc'n fungere orntlig etter man har kjøpt den Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Skjønner veldig godt at det er kjedelig å vente sånn, men jeg vil fortsatt tørre å påstå at det ikke er web-shoppen sin feil. Tenk hvor mye dyrere alt ville blitt hvis de skulle teste alle varene sine før de sender de ut. Positivt for deg må vel være at du nettopp handlet hos psdata siden de svarer på mail og telefon. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 før jeg sendte inn ram brikken var det "netopp" ja begynner vel å bli over 4 uker nå Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Som sagt om du tar en vennelig tlf til dem og forklarer dem hva som har skjedd får du nok en forhåndsretur eller blir prioritert i køen. Har selv en god del brikker oppe til testing og om det kan vere noen trøst så har jeg hatt flere fra både TwinMos og Corsair med feil på :wink: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Du har vel fått med deg at i mange tester har Geil-brikker hatt problemer med å kjøre på spesifisert hastighet/timings med vdimm på standard. Du bør prøve å sette spenningen noe opp og se om det hjelper. Geil brikkene er sannsynligvis spesifisert til å tåle langt mer spenning enn hovedkortet tillater deg å gi dem, så det er bare å kjøre på. Tar forøvrig avstand fra topic`en din, hvis du leser litt rundt på webshoperfaringer ser du hvilken omtale psdata får generelt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 De vanlige Geil brikkene opp til 2,95 volt Golden Dragon opp til 3,1 volt Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 egentlig syns jeg ikke topicen er SÅ ille, jeg kaller ikke psdata for idioter, det står at de tar OSS for idioter anyways, hvorfor skulle økning av volten fjerne feilene på brikken ? det er jo spesifikke feil til spesifikke adresser memtest86 finner, greier ikke helt å se sammenhengen mellom dette, mere strøm, og forsvinnelse av feilene... og hvordan setter jeg strømmen opp ? (snekker'n ?) har geil golden dragon pc3500 433mhz brikker (2x256) det står forresten 2.65 - 2.95 i eska som fulgte med brikkene da :o Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg tror ikke du har rett til å bli sur akkurat. Tror nok det bare var en total tilfeldighet at du fikk defekt ram. Jeg skjønner din frustrasjon, men det kan da ikke være så ille. Du får jo tross alt brukt pcen din imens. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 egentlig syns jeg ikke topicen er SÅ ille, jeg kaller ikke psdata for idioter, det står at de tar OSS for idioter anyways, hvorfor skulle økning av volten fjerne feilene på brikken ? det er jo spesifikke feil til spesifikke adresser memtest86 finner, greier ikke helt å se sammenhengen mellom dette, mere strøm, og forsvinnelse av feilene... og hvordan setter jeg strømmen opp ? (snekker'n ?) har geil golden dragon pc3500 433mhz brikker (2x256) Det kan det gjøre om brikken får for lite strøm, kan nevne et annet fenomen, jeg har to maskiner en amd og en intel, så kjørte jeg memtest på to twinmosbrikker montert på amd maskinen fikk masse feil, satte dem over i den andre maskinen fikk ingen feil, trodde da det var noe med maskinen og testet et annet par men de hadde ingen feil på noen av maskinene Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 og hvordan setter jeg strømmen opp ? (snekker'n ?)Gå inn i bios, pleier å være samme sted som du kan endre på andre klokefrekvenser, og andre volt.har geil golden dragon pc3500 433mhz brikker (2x256)det står forresten 2.65 - 2.95 i eska som fulgte med brikkene da :o Sikker på at det er golde dragon du har? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Vel er det golden Dragon skal de vere spes for 3,1volt om de ikke har endret dette den siste uka. Har vert og sjekket og volten er forandret til maks 2,95. http://www.geil.com.tw/proddetail.asp-line...nenumber=14.htm Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 egentlig syns jeg ikke topicen er SÅ ille, jeg kaller ikke psdata for idioter, det står at de tar OSS for idioter anyways, hvorfor skulle økning av volten fjerne feilene på brikken ? det er jo spesifikke feil til spesifikke adresser memtest86 finner, greier ikke helt å se sammenhengen mellom dette, mere strøm, og forsvinnelse av feilene... og hvordan setter jeg strømmen opp ? (snekker'n ?) har geil golden dragon pc3500 433mhz brikker (2x256) Det kan det gjøre om brikken får for lite strøm, kan nevne et annet fenomen, jeg har to maskiner en amd og en intel, så kjørte jeg memtest på to twinmosbrikker montert på amd maskinen fikk masse feil, satte dem over i den andre maskinen fikk ingen feil, trodde da det var noe med maskinen og testet et annet par men de hadde ingen feil på noen av maskinene Får du feil i AMD maskinen med det ene settet brikker eller har du prøvd med flere brikker det er slik med? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har bare testet det ut med de brikkene det var forøvrig to TwinMos m/winbond dette skjedde med etterpå testet jeg med to twinMos u/ winbond da var alt ok, får ta en ny test på dette neste gang jeg får brikker med feil på, Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bare et lite innfall: Har begge brikkene med feil stått i samme slot? Kan være en feil på hovedkort som gjør at det blir feil med RAM i en bestemt slot. Skader ikke å bytte om brikkene for å være sikker, evt. prøve en av gangen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bare et lite innfall:Har begge brikkene med feil stått i samme slot? Kan være en feil på hovedkort som gjør at det blir feil med RAM i en bestemt slot. Skader ikke å bytte om brikkene for å være sikker, evt. prøve en av gangen. Joda prøvde det også og det var den ene brikken som "markerte" feil, dette gjodrde den uansett hvilken slot den stod i, det rare var at på intelmaskinen viste den null feil Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bare et lite innfall:Har begge brikkene med feil stått i samme slot? Kan være en feil på hovedkort som gjør at det blir feil med RAM i en bestemt slot. Skader ikke å bytte om brikkene for å være sikker, evt. prøve en av gangen. Joda prøvde det også og det var den ene brikken som "markerte" feil, dette gjodrde den uansett hvilken slot den stod i, det rare var at på intelmaskinen viste den null feil Mitt svar var egentlig til Jokque, du havnet bare litt ubeleilig innimellom mens jeg skrev. Regnet med at du hadde prøvd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå