Gå til innhold

Får ikke relevant jobb

jaja11

Anbefalte innlegg

Hei,

gikk ut med en bachelor i vår og har siden hatt en lang siste ordentlig sommerferie, samt puslet med andre ting. Siste halvannen måned har jeg søkt jobber.

Hopp over teksten mellom strekene om du bare vil lese det jeg lurer på.

-------------

Det begynte greit og jeg var da ganske optimistisk. To søknader, to jobbintervju. Fikk tilbud dagen etter det første jobbintervjuet (heretter jobb 1). Der og da ba jeg om betenkningstid, samt å få oversendt tilbud. 3 dager fikk jeg på meg, samme dag som jobbintervju nr 2. Jeg følte intervju nr 2 gikk greit, og takket nei til jobb 1, da den andre jobben virket mer interessant og lønntilbudet jeg fikk ikke var noe å hoppe i taket for.

Jeg gikk ikke videre til andregangsintervju på jobb nr 2. Jeg fortsatte å søke jobber.

Jobb 3 skulle gi meg beskjed innen en uke om jeg var aktuell. Jeg hørte ingenting og ble egentlig litt overrasket. Dette er nå en stund siden, og stillingen er fortsatt lyst ut.

Jobb 4 har jeg ikke hørt noe fra, ikke en gang fått bekreftelse på mottatt søknad. Dette også en stund siden.

Jobb 5 og 6 er søknadsfristen nå til helgen, foreløpig ikke hørt noe, men regner med at personer med mer erfaring foretrekkes.

Jobb 7 og 8 har frist "snarest". Disse ble søkt denne uken, gjennom bemanningbyråer, og jeg har enda ikke hørt noe. Ber til gud om at jeg får en telefon i morgen, for min erfaring er at jeg pleier å høre noe innen 1-2 dager fra disse selskapene. Om ikke er det ingen sjans.

-------

Nå begynner jeg å bli svært utålmodig. Det som så bra ut har vist seg å være flaks, for nå er jeg tydeligvis ikke så interessant lenger.

Jeg har jobbet ved siden av studier, har søkt passende jobber alt fra Kristiansand til Lillehammer, men det tar visst tid. Og det går etterhvert utover selvtilliten til en ellers oppegående person.

Så, noen i samme situasjon som vil kalle det normalt? Er det virkelig vanskelig å komme til jobbintervjuer selv om man på papiret er kvalifisert? Hvor lenge er det vanlig å være arbeidssøkende?

Noen med bachelor i økonomi som har tanker om vanlig begynnerlønn? Jeg synes det er vanskelig å anslå. Jeg vet bare at jeg ønsker mer enn jobben jeg hadde ved siden av studier på 320k/år (omgjort til 100% ut i fra en stillings-% på 50).

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tror ikke arbeidsmarkedet er noe bra. Mye propaganda fra myndighetene involvert der, de bare kverner på den samme leksa om "mange muligheter" og fleksibilitet. Alle de nye jobbene går til arbeidsinnvandrere som finner seg i alt og aldri stiller krav. Var det ikke 99 % av økningen i sysselsetting som var innvandrere?

http://www.aftenposten.no/okonomi/99-av-100-nye-jobber-gar-til-innvandrere-7239089.html

Nå har vi 250 000 studenter. Det betyr at 60 000 skal inn i jobb i året. Finner alle de noe relevant? Aldri i verden.

Endret av Geir44
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...