fredrikkkkk Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 SØKNAD PÅ STILLING SOM BUTIKKMEDARBEIDER Mitt navn er Fredrik og jeg er en positiv gutt på 19 år med stor arbeidslyst. For tiden går jeg første året på lærerhøyskolen og har sett at jeg har fri flere dager i uken som er en utmerket mulighet for en deltidsjobb.Jeg har lett for å lære av andre, og å kunne innordne meg de miljøer som jeg til enhver tid oppholder meg i. Jeg ser viktigheten av punktlighet og nøyaktighet og har lett for å omgås andre mennesker. Ellers kan det nevnes at jeg har godt humør, positivt, grei og ryddig. Jeg liker å samarbeide med andre folk og har ingen problem med å lære meg noe nytt. Det at en kan få opplæring og nye utfordringer gjør denne stillingen spesielt interessant for meg.Har ikke så mye arbeidserfaring innenfor salgserfaring men jeg var produksjonssjef ved vår ungdomsbedrift Matglede UB som min klasse hadde på VG2 Matfag. Jeg ønsker å være med på å bidra til at *********** sine kunder vil få den beste servicen som mulig. Jeg har en utpreget stå på vilje og trives med å ha mye å gjøre.Jeg kommer gjerne til intervju for å presentere meg ytterligere og jeg ser fram til å høre fra dere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hvorfor "skriker" du i tittelen? Utenom det var den ok. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Den er ikke ok. Innholdet er greit, men rett skrivefeil, fjern overflødige ord og formuleringer og strukturer teksten din. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Du gjentar deg selv en del, det at du er positiv og lærevillig går igjen flere steder med ulike formuleringer. Søknaden fremstår også noe rotete. Du burde begynne med et lite avsnitt om deg selv, der du nevner utdanning og eventuelt hvorfor du søker jobb. Deretter burde du skrive et avsnitt om hvorfor du søker denne jobben og hva du kan bidra med i jobben. Her skriver du om de gode egenskapene dine og hvorfor de er relevante for jobben du søker. Hele tiden knytt søknadsteksten opp mot jobben. Et godt tips er å skrive litt om de arbeidsoppgavene du hadde i ungdomsbedriften, og hvilke gode erfaringer du har derfra. Du kan for eksempel skrive at "gjennom arbeidet i ungdomsbedriften har jeg utviklet sammarbeidsevnene mine og har fått erfaring med å jobbe strukturert og målrettet" etc.. Avsluttningsvis oppsummerer du kort de viktigste egenskapene dine og og hvorfor de burde velge deg. Jeg syntes du har en del gode poenger, men de virker ikke helt troverdige. Når jeg leser søknaden din virker det som du har valgt ut noen ord og uttrykk du syntes høres bra ut. For eksempel at "du kan innordne deg de miljøer du til enhver tid oppholder deg i" høres veldig unaturlig ut. Og at du syntes det faktum at du får opplæring i seg selv gjør jobben mer interessant. Edit: Jeg syntes forresten at avslutningen på søknaden din var veldig bra! (To siste avsnitt) Endret 17. september 2013 av Christeven Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 For det første: Kunne du ikke bare brukt den andre tråden din til dette? Og som i ditt tidligere forslag, og som andre i tråden nevner, så gjentar du deg selv for mye. Lenke til kommentar
fredrikkkkk Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Du gjentar deg selv en del, det at du er positiv og lærevillig går igjen flere steder med ulike formuleringer. Søknaden fremstår også noe rotete. Du burde begynne med et lite avsnitt om deg selv, der du nevner utdanning og eventuelt hvorfor du søker jobb. Deretter burde du skrive et avsnitt om hvorfor du søker denne jobben og hva du kan bidra med i jobben. Her skriver du om de gode egenskapene dine og hvorfor de er relevante for jobben du søker. Hele tiden knytt søknadsteksten opp mot jobben. Et godt tips er å skrive litt om de arbeidsoppgavene du hadde i ungdomsbedriften, og hvilke gode erfaringer du har derfra. Du kan for eksempel skrive at "gjennom arbeidet i ungdomsbedriften har jeg utviklet sammarbeidsevnene mine og har fått erfaring med å jobbe strukturert og målrettet" etc.. Avsluttningsvis oppsummerer du kort de viktigste egenskapene dine og og hvorfor de burde velge deg. Jeg syntes du har en del gode poenger, men de virker ikke helt troverdige. Når jeg leser søknaden din virker det som du har valgt ut noen ord og uttrykk du syntes høres bra ut. For eksempel at "du kan innordne deg de miljøer du til enhver tid oppholder deg i" høres veldig unaturlig ut. Og at du syntes det faktum at du får opplæring i seg selv gjør jobben mer interessant. Edit: Jeg syntes forresten at avslutningen på søknaden din var veldig bra! (To siste avsnitt) Tusen takk for så mye hjelp, du har mange gode forslag og jeg setter stor pris på at du har tatt deg tid til å skrive svar. ps. jeg har fått jobb nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå