Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva har man under kjøredressen?

stich_it

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ta klasse A til våren og driver holder nå på å speide etter utstyr i håp om å fordele innkjøpsutgifter over tid.

Nå er det tid for ett slikt banalt og litt dumt spørsmål:

Hva har man under kjøredressen?

Planen er å bruke sykkelen til både tur og hygge samt kjøre til jobb.

etter mye googling, prat med lokale helter og lesing av mc-blader har jeg enda ikke noe svar.

har en følelse av att hvis man kjører skinndress skal man omtrent være naken og med tekstil kan man vurdere en tynn bukse.

ser jo att skal man bare kjøre tur trenger man ingenting under, men greit å slippe å skifte til vanlig tøy når jeg er kommer til jobb.

Dette ble noe rotete... noen som skjønner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører året rundt og kjører enten med bare truse og T-skjorte på den varme årstid, og tynn ull resten av året. Janus og Varde ullundertøy er "rimelig" i forhold til levetid og kvalitet. Merk at jeg ikke bruker "superundertøy" eller annet fancy, men godt gammeldags ullundertøy. Er det spesielt kaldt har jeg 2 lag med ull, så kjøredressen (med tilhørende vindtett hals fra f.eks iXS), og evt regndress ytterst. Med dette kjører jeg i 10-15 minus, blir det kaldere så tar jeg bilen/bussen.
Angående merker så er iXS (Yamaha) ganske så bra greier i forhold til pris, Halvarsson er og bra, generelt. Alt etter hvor mye du tenker å sitte på sykkelen må du opp i prisklasse ved mye og lang kjøring, er det bare småturer når det er finvær så kan du gå ned i pris.
Noe med det beste en kan få tak i er endel av BMW sitt, Klim og Rukka. Da snakker vi stoffdresser i priser fra 7-8.000,- og "oppover". For tiden er hverdagsdressen min en Klim Latitude, handlet hos Hof MC. Knappe 8.000,- Dønn vann- og vind-tett, ikke klam, lett og komfortabel. Med denne har jeg kjørt i truse og Tskjorte i hele sommer (Bergensk "sommer"), ikke vært kald ennå, dog kjører jeg sjelden mer enn 1 time om gangen.

Lenke til kommentar

Har også kjøpt meg Klim Latitude (jakke/bukse) og jeg kjørte en tur på 20 mil her om dagen med kun to korte pauser. Nå var det jo ikke spesielt kaldt og det var vel rundt 10-15 grader den dagen og solskinn, men dressen føltes verken varm eller kald når jeg kjørte eller sto rolig. Et veldig behagelig plagg.

Kunsten (har jeg lært) er hva dubruker UNDER.

I førsten brukte jeg olabukse under og det er helt døfødt. Man blir ekstremt klam og lite bevegelig og man føler seg tung med så mye klær under.

Av med olabuksa og kjør i trusa under! Det gjorde underverker for meg.

Har ikke prøvd ull undertøy, men forestiller meg dette som et langt klokere valg enn noe annet ja :)

Men de gangene jeg kommer tilå bruke sykkelen på jobb, (sommerstid) må jeg nok finne meg noe annet å ha på meg, for jeg kan jo ikke gå rundt på jobb i bare trusa, eller kjørebuksa for den saks skyld. Da må jeg enten ha olabuksa/shorts under slik at jeg bare kan ta av meg kjørebuksa på jobben, eller så må jeg rett og slett kjørei vanlig olabukse, men da går det jo på sikkerheten løs.

Er riktignok ikke mer enn ca. 1.3 mil på jobb, men dog...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...