Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjapp utrimmet racingmoped? Hvor fort?

aabbcc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det i det hele tatt noe som heter "racing moped" altså?

En moped er i mine øyne ikke noe annet enn en motorisert og ekstremt bråkete tråsykkel. En orginal moped vil aldri dra bra og vertfall ikke i motbakker etc.

Men skaff deg som sagt en moped produsert før 1996. Disse gjør ofte 60-65km/t med litt hjemlengsel og medvind. Dette avhenger veldig av mopedtype også så vidt jeg husker. Yamaha DT 50 mener jeg å huske var en av de som gikk best på den tiden, ved siden av Honda MT5 og Honda MTX. Disse ser i mine øyne langt bedre ut også enn de nye mopedene som selges i dag.

Hvem vil vel ha en moped som ser ut som en liten R-sykkel men blir kjørt fra av en 35 år gammel Puch Mxi med pedaler? (Ja, jeg hadde faktisk en Puch Maxi med pedaler og denne gjorde nesten 55km/t på flatmark!)

Å husk.... skal du imponere damene, så ta heller lett lappen og kjøp deg en 125cc eller kjøp deg en tøff tråsykkel. Moped blir uansett helt feil i mine øyne. Jeg har hatt moped selv, men det var den gang de hadde en noenlunde normal topphastighet. På de to årene (frem til jeg ble 18 år) så brukte jeg til sammen 2.000,- på moped. (+ bensin). Jeg hadde først en Puch Maxi som jeg kjørte ihjel, før jeg kjøpte meg en Honda MB5 og denen hadde jeg til jeg ble 18 år, og etter det har jeg ikke en gang sittet på en moped og jeg er 37 år i dag.

Det skal dog sies at jeg holder på med lappen på tung MC, og DET.. er helt noe annet, hehe.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt noe som heter "racing moped" altså?

En moped er i mine øyne ikke noe annet enn en motorisert og ekstremt bråkete tråsykkel. En orginal moped vil aldri dra bra og vertfall ikke i motbakker etc.

Men skaff deg som sagt en moped produsert før 1996. Disse gjør ofte 60-65km/t med litt hjemlengsel og medvind. Dette avhenger veldig av mopedtype også så vidt jeg husker. Yamaha DT 50 mener jeg å huske var en av de som gikk best på den tiden, ved siden av Honda MT5 og Honda MTX. Disse ser i mine øyne langt bedre ut også enn de nye mopedene som selges i dag.

Hvem vil vel ha en moped som ser ut som en liten R-sykkel men blir kjørt fra av en 35 år gammel Puch Mxi med pedaler? (Ja, jeg hadde faktisk en Puch Maxi med pedaler og denne gjorde nesten 55km/t på flatmark!)

Å husk.... skal du imponere damene, så ta heller lett lappen og kjøp deg en 125cc eller kjøp deg en tøff tråsykkel. Moped blir uansett helt feil i mine øyne. Jeg har hatt moped selv, men det var den gang de hadde en noenlunde normal topphastighet. På de to årene (frem til jeg ble 18 år) så brukte jeg til sammen 2.000,- på moped. (+ bensin). Jeg hadde først en Puch Maxi som jeg kjørte ihjel, før jeg kjøpte meg en Honda MB5 og denen hadde jeg til jeg ble 18 år, og etter det har jeg ikke en gang sittet på en moped og jeg er 37 år i dag.

Det skal dog sies at jeg holder på med lappen på tung MC, og DET.. er helt noe annet, hehe.

Tenker vell mer på utsene når man sier racing moped.. Takk for svar, har vært innom lett mc, men det koster 10k mer for lappen ca. Takk for svar forresten.

Lenke til kommentar

Eldre tsX'er går jo som ei klokke.. de går vel rundt 60-70km\t originalt? Var iallefall grei fart i min når jeg kjørte rundt i en for en del år tilbake :)

Ok. Er det noe særlig reservedeler til sykler som den i dag da? Er så kjipt om du driter på draget og ikke finner deler..

Lenke til kommentar

Jeg fjerna plomberingen på min Furia, da gikk den 70 km/t, og i følge det lokale politiet var denne fortsatt original, sa nada på det, kjørte med god samvittighet jeg da! :p Men dette var tilbake i de gamle dager for 7-8 år siden da politiet på bøgda ikke visste opp og ned på en ped.

Endret av KarmaZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Alle mopeder går fortere enn 45km/h

Det er ikke sånn når du kjører i 45km at den låses og kommer ikke høyere.

De fleste mopeder i norge går rundt 50-55km/h helt orginalt.

Det er heller ingen lov som sier at det ikke er lov og selge og eie en trimmet moped.

Det er bare ulovlig og kjøre en trimmet moped på offentlig vei.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare blodtrimmet med engang også kjørt med fornuft :)

også heller ta en showoff på bakhjulet når jeg er 100% sikker på at onkel politi ikke kommer luskende :)

Men vist du skal ha en "Orginal racing moped" anbefaler jeg Yamaha DT50x! Disse går 60km/h på sletta helt orginalt og 75km/h i nedover bakke :) har erfart dette selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle mopeder går fortere enn 45km/h

Det er ikke sånn når du kjører i 45km at den låses og kommer ikke høyere.

De fleste mopeder i norge går rundt 50-55km/h helt orginalt.

Det er heller ingen lov som sier at det ikke er lov og selge og eie en trimmet moped.

Det er bare ulovlig og kjøre en trimmet moped på offentlig vei.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare blodtrimmet med engang også kjørt med fornuft :)

også heller ta en showoff på bakhjulet når jeg er 100% sikker på at onkel politi ikke kommer luskende :)

Men vist du skal ha en "Orginal racing moped" anbefaler jeg Yamaha DT50x! Disse går 60km/h på sletta helt orginalt og 75km/h i nedover bakke :) har erfart dette selv.

Takk for svar,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Derbi DRD Racing*, ettersom at du ikke får trimme. De er mindre nedplombert, men har 60 tanns bakdrev som gjør at den likevel holder seg innenfor grensa. Selv har jeg en Aprilia SX50 2013 mod, og jeg kjenner at det hadde vært greit med litt bedre akse originalt.. (11/53 dreving på disse) :p

Så nå at du skrev racing moped.. Disse går ikke noe spessielt fortere enn 45 uansett, ta en du selv liker!

Endret av Frekvens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...