Gå til innhold

kt600 chipset vises som kt400/a etter linux å ha brukt linux

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre opp en test av slackware 9.1 på maskinen min (abit kv7 kt600), og når jeg bootet opp linux så lastet den driveren for kt400. Når jeg da skulle starte opp igjen windows syntes jeg at maskinen var veldig treg og reagerte dårlig, så jeg installerte sisoft sandra. Da jeg skulle sjekke info om hovedkortet, så såg jeg at chipsettet var "KT400/a" og southbrigde er "VT8377 kt400" men det skal vere KT600 og VT8237 som southbrige. Jeg er ganske så sikker på at jeg har kjørt sisoft sandra og fått riktig info før. Hva kan egentlig vere feil, og hvordan kan det fikses?

Dersom noen av dere som leser dette har kt600 kort og muligheten til å sjekke om dere får riktig resultat i sisoft sandra så hadde det vert veldig fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows ble bare tregt etter linux slik som det ofte blir når det finner ext2/3 partisjoner osv. og når mbr er endret. Men virket litt tregere enn vanlig. Reinstallerte nettopp win2k og sp4, og det er identisk resultat på sisoft. Aida viser kt600 men southbrigde viser den som VT8377, og den skal vere VT8237. Så det må vere noe feil her nesten, det fungerer jo egentlig som det skal etter at jeg formaterte, vell og merke har jeg kun installert dem viktigeste driverne, men det virker raskt og fint. Men det skulle da ikke kunne vere mulig at et OS skal kunne påvirke et hovedkort? Har jo skrudd av strømmen og gitt den pause, men ingen endring. Men hvis noen med kt600 chipset kan fortelle hva som vises på northbrigde og southbrigde i aida og sisoft sandra så setter jeg _veldig_ stor pris på det. Sitter her og skjelver i sorg.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...