Gå til innhold

Kjøpe Cities XL Platinum?

Anbefalte innlegg

Hallo, alle sammen!

Jeg har nå spilt Simcity siden det kom ut, og er stort sett fornøyd. Men nå har jeg litt lyst til å prøve spillet Cities XL Platinum. Lurer på om noen av dere kan si meg om det er bra, verd å kjøpe (kommer ned i 70 kr noen dager), og lignende.

Trenger litt hjelp før jeg kan kjøpe.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fulgt Cities-serien helt siden det første spillet, City Life kom ut sin tid. Grafisk sett "imponerende", og kartene er virkelig gigantiske i forhold til SImCity sine. Men problemet for min del er at alt blir så sjelløst. Det er vanskelig å lage byer med "personlighet", og detaljstyring er nærmest fraværende. Samt er det få muligheter for hvordan trafikken skal være i byen din. Ingen jernbane, en skikkelig ræva kollektivtrafikk-løsning, og det får ingen konsekvenser at veiene dine er proppfulle av trafkk.

Dessuten er det ingenting som driver deg til å bygge videre på byen din, ingen oppgaver, ingen scenarioer.

Potensialet er der helt klart, og det gjør det enda surere å tenke på at spillet er så platt som det er. Men jeg vet ikke, antall timer jeg har brukt på spillet kan nok helt klart forsvare en pris på 70,-. Hvis du ikke har noe annet viktig å bruke de pengene på, så... :)

Akk, drømmer om et SKIKKELIG bysimulatorspill jeg.....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Digger Cities XL. Det finnes en del modder til å fikse problemer som Leisure aldri blir bra, trafikkork osv.
Når det gjelder motivasjon til å bygge på byen videre er det lite spillet hjelper til med, bortsett fra at det blir mer krevende, noe som jeg synes er bra. Selv elsker jeg spillet fordi man kan bygge utrolig realistiske byer på gigantiske kart. Hadde jeg sittet på stasjonære PCen min hadde jeg lagt ved bilder.

Jeg har brukt mange mange timer på dette spillet, mer er ikke sikkert du har like mye tolmodighet som meg da:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Skjønte ikke helt greia.. hvordan vet du at Cities XL 2012 blir et av spillene som er med? Men jeg vil jo helst ha det nyeste når jeg først kjøper, og det er jo Platinum som er det nyeste.

Eierne av Cities XL 2012 får Cities XL Platinum for 85% avslag.

http://eu-focushop.gamesplanet.com/shop/citiesxl-platinum-expansion2012

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg har gått i fella flere ganger og kjøpt Cities XL når det var flunkende nytt. Definitivt ikke verdt de sure kronene jeg har brukt på det, og lovnadene fra utvikleren om diverse forbedringer holdt ikke vann.

I tillegg var det en stor greie om at det skulle bli et sosialt spill, og mikrotransaksjoner for å åpne veldig elementære ting innen massetransport måtte man kjøpe tilgang til.

Hvordan dette har utviklet seg etter utvikleren gikk konkurs vet jeg ikke - jeg har ikke orket å kaste et nytt blikk på CitiesXL, da jeg synes det er bortkasta tid. Og det sluker ressurser. Ikke særlig optimalisert.

Med mindre det er kommet noen hemmelige patcher det siste året..

Jeg koser meg mer i SimCity, for å si det sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...