Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mor gikk delvis på Microsoft-svindelen i dag :-( Hun oppga heldigvis ikke kredittkortnr. men hun lot de logge seg på pcen hennes via Teamviewer og installere div programmer. Mitt problem er at jeg ikke bor i nærheten av henne og bruker nettop TV for å hjelpe henne når det er noe hun ikke får til.

Noen tips til hvordan jeg kan fjerne den tilgangen de har fått og det de har installert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så enkelt som og fjerne de i fra kontaktlisten i teamviewer, og nekte de tilgang igjen. Også et søk eller to med avg, eller linknende. Er du redd for at de har stjelt sårbar informasjon, ville jeg vurdertog gå til politiet... Du kan jo bruker teamviewer du med, så du får fiksa fra der du bor :)

Endret av aaabbb321
Lenke til kommentar

Noen programmer ser du jo ikke, men (hvis du ikke allerede har gjort dette) på avinstalleringslisten, så kan du sortere programmene på dato og se hva det siste som ble installert var.

Hvis det er mer skjulte programmer, så kan jo også ta og starte i sikker modus og stille maskinen tilbake til en tidligere dato.

Men mitt inntrykk når jeg av og til snakker med slike ofre er at det er kortinfo de er ute etter, ikke å installere botnett eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...