kasper33 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hei, jeg solgte wow (World of Warcraft) accounten min(Noe som er imot term of use på wow) til en nettside (vbarrack.com) for 105$ USD. Ca 7 måneder etterpå tok jeg accounten tilbake, nå truer de meg å sier at jeg må betale tilbake beløpet som jeg fikk av dem eller gi accounten tibake. Eller så saksøker de meg. Vil de bruke ressurser på å saksøke meg helt fra USA vist jeg er norsk statsborger og det bare er snakk om 105$ USD. Er denne trusselen noe jeg skal bry meg om, eller er det en skremmesak? Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hvis det "bare er snakk om 105$ USD" kan du vel bare betale tilbake. Regner med de kan saksøke deg da de sikkert har ditt ord på at du ville selge, og det at du har mottatt pengene kan vel lett bevises. 3 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det må kjøres igjennom norsk rettsystem, eller så må de få deg utlevert til USA. Lenke til kommentar
kasper33 Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Alt som har skjedd kan bevises ja, men hvorfor ville de bruke tid og penger for å saksøke meg, leier de en advokat i norge koster det dobbelt så mye som 105$, altså i timen! Så bare det vil de tape på, De er en kriminell nettside som er ganske stor, men forsatt kriminell. Som selger og kjøper spill accounter, som er ulovling. Blir vell ganske dumt at de kriminelle saksøker en kriminell for å ha stjelet noe som de kjøpte ulovlig? Så klart kan jeg betale 105$, men hva er poenget hvis jeg kan unngå dette og se vekk fra trusselen. Jeg vet jo ikke om det er en tom trussel eller om de faktisk kommer til å saksøke. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Slik du legger frem så er den kriminelle deg selv. Hvis de selv er ulovlig i hjemstat, samt norske stat så er du selvsagt trygg. Men en avtale er en avtale, rent prinsipielt. 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Alt som har skjedd kan bevises ja, men hvorfor ville de bruke tid og penger for å saksøke meg, leier de en advokat i norge koster det dobbelt så mye som 105$, altså i timen! Så bare det vil de tape på, De er en kriminell nettside som er ganske stor, men forsatt kriminell. Som selger og kjøper spill accounter, som er ulovling. Blir vell ganske dumt at de kriminelle saksøker en kriminell for å ha stjelet noe som de kjøpte ulovlig? Så klart kan jeg betale 105$, men hva er poenget hvis jeg kan unngå dette og se vekk fra trusselen. Jeg vet jo ikke om det er en tom trussel eller om de faktisk kommer til å saksøke. Nå er det ikke imot loven å selge da, men imot retningslinjene til WOW-produsenten. Men, det du gjorde, selge så ta det tilbake er ulovlig. Så, du er den eneste kriminelle. Endret 17. september 2013 av aklla 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Ein treng vell ikkje å gå innom rettsvesenet for dette. Kjøparen av kontoen kan beviselig legge fram ein avtale om salg som trådstarter ikkje har levert. Kjøparen har derfor eit heilt legitimt krav mot trådstarter. Dersom dei veit at trådstarter held til i norge så kan dei enkelt og greit selge kravet til eit inkassoselskap i norge som krever inn gjelda. Kjøparen vil ikkje få tilbake heile beløpet sidan inkassoselskapet skal ha sin del av kaka, men på denne måten så får ein i alle fall inn deler av beløpet. Forøvrig så kan det nemnast at sjølv om sida er kriminell og har gjort noke gale, så har trådstarter også gjort noke gale. Dette betyr ikkje at ulovligheitene nuller seg seg, berre at begge parter kan straffast. Typisk eksempel er når politiet grip inn i ein narkotikahandel, selgaren blir straffa for å selge og kjøparen blir straffa for å kjøpe. 1 Lenke til kommentar
kasper33 Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Hva vist personen som tok accounten tilbake er under 18 da? Har det noe å si. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Kriminell lavalder i Norge er vel 14-15 år Endret 17. september 2013 av Evelen! 2 Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Er du for ung så er det vel foreldrene dine som får inkasso byrået på seg. De kommer nok ikke til å glemt den saken. Det ville bare gjort det klart for flere og drive slikt svindel som du gjør. De går nok fult ut for å få pengene tilbake. Hadde ikke forundra meg om de hadde prøvd å få deg til å betale alle saksomkostninger også. Kanskje de også kommer til å spre informasjonen om hvordan det gikk med deg for å skremme andre fra og gjøre det samme. Greieste er nokk å betale tilbake det du stjal fra dem, pengene eller kontoen. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Meh om de betalte med paypal så hadde jeg nå kontaktet dem og forklart situasjonen å se om de kan få til chargeback eller lignende, som sagt alt fra deres side kan bevises så du er den som sliter lillemann. Eller du kan ignorere dem å er de smart så driter de i å saksøke men kontakter blizzard å får kontoen din terminert enkelt og greit siden brudd på ToS kan bevises. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Du får ikke hjelp av blizzard her (selvsagt). Personlig tror jeg bare de prøver å skremme deg, men man vet aldri. Du gambler ikke fremtiden din på at de bløffer når det er en såpass liten sum (tenk rulleblad). also http://www.ripoffreport.com/reports/directory/vbarrack Lenke til kommentar
frevild Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hei, jeg solgte wow (World of Warcraft) accounten min(Noe som er imot term of use på wow) til en nettside (vbarrack.com) for 105$ USD. Ca 7 måneder etterpå tok jeg accounten tilbake, nå truer de meg å sier at jeg må betale tilbake beløpet som jeg fikk av dem eller gi accounten tibake. Eller så saksøker de meg. Vil de bruke ressurser på å saksøke meg helt fra USA vist jeg er norsk statsborger og det bare er snakk om 105$ USD. Er denne trusselen noe jeg skal bry meg om, eller er det en skremmesak? Så de vil ha kontoen sin - som de har kjøpt av deg - tilbake? Hvorfor motsetter du deg det? Til spørsmålet ditt: Tja. Dersom de saksøker deg, risikerer du at de får fraværsdom imot deg, dvs. at de får den dommen de ønsker. Ville ikke tatt det for gitt at saken begrenses til $ 105. Det er ikke uvanlig med høye beløp i amerikanske rettssaker. Det kan jo også være de anlegger straffesak, f.eks. om kontotyveri, bedrageri e.l. Hvem vet. Tror kanskje det lureste du gjør er å respektere salget du gjorde. 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg håper de forfølger saken og lager livet surt for deg. Selv om du mener de oppfører seg kriminelt så rettferdiggjør ikke det at du faktisk oppfører deg kriminelt. 4 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Neida de får kontakte blizzard med infoen de har som beviser at account trading har skjedd sånn at de terminerer den for brudd av tos, ip loggene bekrefter det jo også da så taper skitungen det han solgte å de passer på at han ikke får nyte av det de har bygd opp på sine 7 måneder 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå