jvc1986 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg blir så forbannet på innvandrere som får alt betalt av staten, mens vi andre må jobbe og slite for å overleve. Jeg har konkret kjennskap til en case hvor innvandrerfamilie får full støtte fra nav, de dekker husleie på 10k, strøm og i tillegg får dem utbetalt penger til mat, klær og andre nødvendigheter. I tillegg har de 4-5 unger de får barnebidrag for. Går noe i stykker får de nytt fra Nav (nødvendige hvitevarer) De har vært lenge i landet, men aldri jobbet annet enn svart, opptil 30k i mnd svart... Hva skjer med kontrollsystemer, oppfølging, og tilsyn? Mens vi som jobber og betaler skatt såvidt får rett på sykepenger når det skjer noe, så får de alt servert på sølvfat. Og det er de som KAN jobbe, men som velger å IKKE gjøre det, eller jobbe SVART som irriterer meg, de trenger faen ikke noe støtte! /rant slutt 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Du kan jo bare hengi dem til NAV og viss dem da finner grunn for det så mister dem støtten. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Eller stem FRP xD Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Et hvert velferdssystem kan misbrukes av folk uten nevnverdige skrupler. Jeg har vært ute for slike jeg også, og de har vært etnisk norske. Jeg tror ikke NAV er "snillere" mot innvandrere, og et enkeltstående eksempel beviser ikke det. Jeg er "kunde" hos NAV selv, så er det sagt, og jeg har absolutt en del kritisk å si om NAV. At de er for snille er kanskje ikke det første jeg tenker på. Derimot kan man tenke seg at en del innvandrere (ofte asylsøkere) som kommer fra samfunn som ikke har en fungerende stat eller velferd kan være vant til å måtte "sno seg" som best er. Men systemet som sådan er ikke spesielt rundhåndet med asylsøkere, spesielt ikke når de ikke lenger bor i mottak. Vet du hvor de kommer fra og på hva slags grunnlag de er her? Og hvordan vet du at de tjener 30 000 svart, det er vel ikke noe de (eller arbeidsgiverne) forteller til gud og hvermann...? Geir 3 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Mon tro hvor mye av NAV pengene som blir igjen i Norge etter at de er utbetalt. Har hørt flere ganger av folk med en fot i disse gruppene at mye av pengene forsvinner ut av landet, til deres gamle hjemland. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hvilket i og for seg er helt greit, så lenge det er ytelser de har rettigheter til etter norsk lov. Geir Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Er ikke bare innvandrer som svindler NAV. Men ja, snillismen lever videre! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Og la meg spørre, hvorfor vet du så skråsikkert at disse menneskene er i stand til å jobbe? Det kan være mye rart bak fasaden. Psykisk sykdom, for eksempel. PTSD, kanskje? Poenget er at det ikke er bra å dømme folk før man vet hele historien. Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nei, egentlig ikke, bare bra om systemet/samfunnet kollapser til slutt, for det er så mye umoralske folk i dag (sånn 90 % av befolkningen). Ved en kollaps, så hadde ikke de hatt mye sjans igrunn, så da er man kvitt de, samtidig som at det blir bedre å leve for oss andre - vinn, vinn. Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nei, egentlig ikke, bare bra om systemet/samfunnet kollapser til slutt, for det er så mye umoralske folk i dag (sånn 90 % av befolkningen). Ved en kollaps, så hadde ikke de hatt mye sjans igrunn, så da er man kvitt de, samtidig som at det blir bedre å leve for oss andre - vinn, vinn. Det der ga ingen mening whatsoever.. TS: NAV støtter vell ikke spesifikt innvandrere mer en de støtter nordmenn. Jeg tror bare en brøkdel av trygdesnyltere er innvandrere, de fleste er vell etniske nordmenn. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nei, egentlig ikke, bare bra om systemet/samfunnet kollapser til slutt, for det er så mye umoralske folk i dag (sånn 90 % av befolkningen). Ved en kollaps, så hadde ikke de hatt mye sjans igrunn, så da er man kvitt de, samtidig som at det blir bedre å leve for oss andre - vinn, vinn. Så, hvis 90% av folket forsvant, hva skulle du leve av? For ikke å snakke om hvordan vi skulle overleve kollapsen... Geir Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Så, hvis 90% av folket forsvant, hva skulle du leve av? For ikke å snakke om hvordan vi skulle overleve kollapsen... Geir Jeg har gode villmarkskunnskaper og er atletisk, i tillegg til at jeg faktisk holder meg i form. Smartere enn de fleste også, så skulle nok fint ha overlevd i skogen Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 De får ikke barnebidrag fra NAV,det er iallefall helt sikkert... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Og la meg spørre, hvorfor vet du så skråsikkert at disse menneskene er i stand til å jobbe? Det kan være mye rart bak fasaden. Psykisk sykdom, for eksempel. PTSD, kanskje? Poenget er at det ikke er bra å dømme folk før man vet hele historien. Så de jobber svart pga sin sykdom? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nå har vi ikke annet enn trådstarters ord for at det er slik i denne saken. Men det er utvilsomt folk som jobber svart her i landet. Og en del av dem er innvandrere. De kommer på døra hos meg og tilbyr sine tjenester av og til. Om de også går på NAV vet jeg derimot ikke, men det må man vel kunne anta. Men som sagt over, de jeg personlig kjenner til som har utnyttet NAV-systemet har vært norske, så dette er ikke nødvendigvis etnisk betinget. Geir Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har gode villmarkskunnskaper og er atletisk, i tillegg til at jeg faktisk holder meg i form. Smartere enn de fleste også, så skulle nok fint ha overlevd i skogen Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har gode villmarkskunnskaper og er atletisk, i tillegg til at jeg faktisk holder meg i form. Smartere enn de fleste også, så skulle nok fint ha overlevd i skogen 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Nå har vi ikke annet enn trådstarters ord for at det er slik i denne saken. Men det er utvilsomt folk som jobber svart her i landet. Og en del av dem er innvandrere. De kommer på døra hos meg og tilbyr sine tjenester av og til. Om de også går på NAV vet jeg derimot ikke, men det må man vel kunne anta. Men som sagt over, de jeg personlig kjenner til som har utnyttet NAV-systemet har vært norske, så dette er ikke nødvendigvis etnisk betinget. Geir Jeg sitter igjen med det samme inntrykket, en del i fra mitt hjemsted er 'NAVere' som ikke akkurat viser tegn til å ønske og forandre på akkurat det. Etniske friske nordmenn. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har gode villmarkskunnskaper og er atletisk, i tillegg til at jeg faktisk holder meg i form. Smartere enn de fleste også, så skulle nok fint ha overlevd i skogen Bare en gang tiiil :-) Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Har på følelsen av at dette forumet er fult av folk på nav, eller innvandrerer. Mens de som driver Norge faktisk er på jobb å tjener penger. Utrolig det alltid er noen som skal snakke for de som går på nav, og for kriminalitet i Norge. Minimum 50% av innvandrere jeg snakker med ser jo som nav på en måte å tjene penger, og får ikke den dårlige samvittigheten som de fleste nordmenn får av å leve på andre. Endret 18. september 2013 av Kortsluttning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå