Fragletrollet Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 når jeg skriver cmd i kjør, og så "ipconfig" så kommer ipen frem. Men det står også: medietilstand: medium frakoblet. Hva betyr dette? Har prøvd mange av kortene, alltid det samme. JEg kan heller ikke connecte til spill over LAN, og overføring av filer i nettverket tar veldig veldig lang tid : ca 1 kb/s Hva er gæli? har: 1*nVidia nic integrert på hk 1*3Com nic integrert på hk 1*smc ezcard i pci Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 når jeg skriver cmd i kjør, og så "ipconfig" så kommer ipen frem. Men det står også: medietilstand: medium frakoblet. Hva betyr dette? Har prøvd mange av kortene, alltid det samme. JEg kan heller ikke connecte til spill over LAN, og overføring av filer i nettverket tar veldig veldig lang tid : ca 1 kb/s Hva er gæli? har: 1*nVidia nic integrert på hk 1*3Com nic integrert på hk 1*smc ezcard i pci Hva står det hvis du skriver ipconfig /all ? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 ipconfig/all? skal jeg skrive det? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ipconfig/all? skal jeg skrive det? Ja, derfor jeg spør hva som står når du gjør det. Da får du opp info om alle nettverksadapterene. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 hvordan legger jeg screenshots med? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Media disconnected betyr ganske enkelt at kabelen ikke er tilkoblet (eller du bruker feil kabel). Forøvrig trenger man ikke ta screenshot av kommandovindu, du tar cut & paste av teksten. Høyreklikk for meny, velg Mark, hold shift inne mens du beveger cursor slik at alt du skal kopiere blir hvitt. Trykk Enter, og det ligger i clipboard. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:Documents and Settingstest>ipconfig/all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : Magnus Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Ja WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling 2: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Beskrivelse . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce MCP Networking Controll er Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-0C-6E-1C-0A-87 Ethernet-kort Lokal tilkobling: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Beskrivelse . . . . . . . . . . : SMC EZ Card 10/100 Fast Ethernet PCI Network-kort Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-04-E2-3D-78-5B Ethernet-kort Lokal tilkobling 3: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 3Com 3C920B-EMB Integrated Fast Ether net Controller Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-26-54-0A-ED-F8 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.0.196 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::226:54ff:fe0a:edf8%7 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.0.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 130.67.60.68 193.213.112.4 fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 30. september 2003 14:18:05 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 7. oktober 2003 14:18:05 Tunnelkort Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%6 Standard gateway . . . . . . . . : NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert Tunnelkort Automatic Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : C0-A8-00-C4 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.0.196%2 Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert C:Documents and Settingstest> det står det Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det betyr at du kun har koblet til nettverkskabel i det integrerte 3com kortet. Det har også fått ip adresse/nettmaske/gateway som det skal. De to nederste pseudo greiene vet jeg ikke hva er...muligens det som lager problemer. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 hmmmmmm...... men hvorfor får jeg ikke opp serverne på LAN i cs og hvorfor går verføringer vi switch så utrolig tregt? Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Tja...dårlig kabel kanskje. Eller så kanskje du har koblet kabelen til feil port på switchen (uplink f.eks.). Koble kabelen til en port helt i midten på switchen så skal det gå fint. Ang at du ikke finner cs server må du sjekke hvilken ip serveren har. Prøv også å pinge denne ip'en. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 det er ikke kabelen, har prøvd forskjellige. Det er heller ikke at jeg har koblet feil inn i modemet. Er det noe slags ting jeg overser? Jeg har installert alle protololler som fantes tiljengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå