Gå til innhold

Lagg i The Sims 3 - hva er flaskehalsen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg nylig alle utvidelsespakker til The Sims 3. Noen timer ut i en save begynte det å hakke en del. Åpnet HWMonitor og MSI Afterburner, og alt holdt seg godt under 60 grader. På MSI Afterburner så jeg også at skjermkortet kun jobbet på 65-70% load.

i5-2500k @ 4,3GHz

7950 @ 915/1337

2x4GB 1600MHz RAM

Har tenkt litt over det i dag, og er det mulig at RAM kan være flaskehalsen? Kan ikke skjønne at The Sims har så veldig heavy grafikk, så det må vel være alle simuleringene som er problemet? Noen som vet om et greit program for å måle hvor mye CPU og RAM kraft som brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sims er bare veldig dårlig optimalisert, tviler på at RAMen er noe problem, det er nok CPU som står for fotarbeidet i sims.

Oppdater diverse drivere og fikl rundt med instillingene, er det fps drops du får eller jevnt over tregt?

Skal på jobb etter skolen og er ikke hjemme før i kveld, men skal teste litt forskjellig. Skru ned grafikken og lete litt rundt på nettet etter løsninger. Er jevnt over tregt, spesielt når jeg skrur opp tiden. Kan også laste ned fraps eller noe og sjekke hva fps-en faktisk ligger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...