Rept Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hei, Finnes det sporingsprogammer, for android, som ikke vil synes app manager og som ikke f.eks. Lookout vil dektetere. Om så hvordan kan jeg finne ut om jeg har en slik program på min android? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Edit: Misforstod spørsmålet... Endret 17. september 2013 av learntofly Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 En trojan kan kamuflere seg under hvilket som helst navn. Lookout og de fleste sikkerhets programmer er basert på og finne skadevare som alt er rapportert inn, så et flunkende nytt type virus f.eks vil som regel ikke oppdages av antivirus før det blir lagt inn i databasen deres. Hvordan du finner ut om du har et program som ikke kan finnes?Det gjør du ikke Lenke til kommentar
Rept Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Takk for svarene! Jeg er ganske godt kjent med hvordan virus og trojanere kan fungere på pc-er og at de kan skjules. Antivirus programmer på pc-er ser etter hvordan programmer oppfører seg og ikke bare på kjente navn. Er det det samme på android eller ser de kun etter kjente skadelige programmer? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Er nok litt av begge deler, de skanner nok gjennom koden for å sjekke hva programmet gjør og oppfører seg også. De fleste virus som har kunne gjort skade på telefonene har som regel utnyttet sikkerhetshull i Android eller fra produsenten sin side og har som regel også klart og gjemme seg for de fleste antivirus programmene som finnes til Android. Pr dags dato finnes det nok ikke noe stort problem med virus til Android, selv om enkelte artikler i media osv kan få det til og se ut som noe annet. Mobil OS er litt mere låst enn f.eks Windows på en PC, uten at det trenger bety noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå