Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet strømforsyning. Windows stopper under oppstart

Anbefalte innlegg

Jeg byttet nettopp strømforsyning fra en Corsair CX500 til en Corsair CX600M.

Pcen starter opp, og i BIOS er det normale voltmålinger, den finner DVD, SSD og HDD, men når Win 8 oppstarten begynner går den hvite ringen en og en halv til to runder før den bare stopper opp. Dette skjedde to ganger, og etter å ha ventet noen minutter trykket jeg på restart-knappen og det samme skjedde igjen. Da foreslo Win 8 automatisk reperasjon, noe den gjorde og ikke klarte, og foreslo å gjenopprette Win 8. Jeg trykket gjenopprett, maskinen tenkte litt, og igjen har den hvite ringen stanset under oppstart. Og jeg forstår ikke hva som er galt.

Forøvrig skjedde dette når jeg satte inn et skjermkort for noen uker siden, og det endte opp med full reinstall. Jeg tenkte da at det var noe driverkluss eller lignende, men jeg kan ikke forstå hvorfor den skulle begynne å tulle etter kun å ha byttet strømforsyning.

Systemet er:

CPU:AMD A-10 5800K

PSU:Corsair CX 600M

GPU: HIS Radeon HD7950

HK:Gigabyte F2A85X-D3H

SSD/HDD:Samsung 840/Seagate Barracuda 2 TB

DVD: En eller annen ASUS

I tillegg har jeg en firewire og nettverkskort i to PCI-utganger, men de har jeg jo ikke rørt.

Hvordan kan jeg unngå å reinstallere eller "fornye" Win 8 så jeg ender opp med en win.old mappe?

Endret av Dreamfault
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...