Gå til innhold

Klokking av MSI NEO2 fis2r og P4 2.8 800?

Morten_M82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor høyt får jeg klokket og hvordan skal instillingne stå i bios.

Har prøv litt gran og får ikke mer en 3234MHz (231MHz x 14)?

noen som har råd??

Tja med luftkjøling er det ikke sikkert du kommer lengre,med vannkjøling et lite stykke til. Ver obs på at til større prosessor du har til mindre kan du klokke den.

Et eks: Jeg sitter her med to P4 prosessore den ene er en 2,4 denne klokker jeg stabilt til 3,5. Den andre jeg har er en 3,0 den klokker jeg stabilt til 3,67, begge vannkjølt.

Altså selv om jeg har en prosessor som er 0,60 større kommer jeg bare o,17 høyere

Lenke til kommentar

noen som har råd??

Tja med luftkjøling er det ikke sikkert du kommer lengre,med vannkjøling et lite stykke til. Ver obs på at til større prosessor du har til mindre kan du klokke den.

Et eks: Jeg sitter her med to P4 prosessore den ene er en 2,4 denne klokker jeg stabilt til 3,5. Den andre jeg har er en 3,0 den klokker jeg stabilt til 3,67, begge vannkjølt.

Altså selv om jeg har en prosessor som er 0,60 større kommer jeg bare o,17 høyere

Det riktige er vel at du prosentvis kommer høyere med en P4C med lavere multiplier. Du kommer jo høyere i frekvens med 3,0. :)

Lenke til kommentar

noen som har råd??

Det riktige er vel at du prosentvis kommer høyere med en P4C med lavere multiplier. Du kommer jo høyere i frekvens med 3,0. :)

Ja selfølgelig, det ville vert ille om en 2,4 klokka lengre enn en 3,2 :wink:

Det jeg prøvde å illustrere er at selv om jeg klarer å klokke en 2,5 opp 0,9 så klarer du ikke det med en 2,8 eller en 3,0

Lenke til kommentar

jeg har det kortet, og klarer ikke mer en 1.6Volt på prosessoren, den poster ikke over det, så vcore er ikke vits å stille på nesten. ellers kan du prøve å sette memory til 266 istede for auto, reboot og still opp fsb da. da fikk jeg mest MHz ut av prosessoren. Kjører 4 GHz på 3.2en min, hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...