Ida Oftebro Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 One Call-sjefen raser mot at deres kunder får laverehastigheter enn Telenors. Telenor mener One Call bør fokusere på å følge spillereglene.Full krangel om surfehastigheter Lenke til kommentar
Jurge92 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 På tide at One Call jekker seg ned et par hakk. Spyr av reklamene deres. Så absurd kjepphøy. 4 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Så de er altså ikke like bra som alle andre? Snakker om karma.. Men dette har jo flere av oss visst om lenge, noe som gjør disse forferdelige reklamene enda mer forkastelig. Og hvorfor skulle Telenor ikke prioritere sine egne kunder, i sitt eget nett? Følger ikke logikken her. Lenke til kommentar
buchead Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Selvfølgelig prioriterer Telenor sine egne kunder... Så da er one call verken bedre eller billigere... Kjenner flere som har gått fra one call til Telenor når de skjønner hvor dårlig det er. Skulle hatt straff for direkte løyn i markedsføringen. og helt enig, dritlei av det trynet på skjermen til stadighet.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det jeg syns er rart er at Telenor får sitte å melke et telenett som ble bygd opp for offentlige midler. Hvorfor har vi ikke en løsning hvor driften av nettverket skilles ut til et egent statlig selskap, som så leier ut linjekapasitet til forskjellige leverandører, for en pris som bare dekker kostnadene? Da hadde man skilt ut det som var en naturlig monopolvirksomhet (driften av et nasjonalt nettverk) fra den delen som naturlig kan konkurranseutsettes (driften av teletjenester oppå nettverket). 2 Lenke til kommentar
jofa Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Her er det en del faktafeil. Det er Tele2 AB som eier, Network Norway,OneCall og MyCall. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nå har OneCall benyttet Telenor sitt nett i mange år. Og hvis jeg ikke husker feil så var 7.2 mbps toppfart i 3G nettet. når avtalen mellom dem ble inngått. Så hvis OneCall i dag blir begrenset til 8 mbps, så har de samme tjeneste og ytelse som når kontrakten mellom Telenor og OneCall ble inngått. Så med mindre det står i avtalen at OneCall skal automatisk, og uten kostnad, få tilgang til utvidelser i Telenor sitt nett, så kan jeg ikke se at OneCall har en god sak. Synes Telenor har behandlet dem helt rett. Telenor har innført hastighetsbegrensninger for alle sine kunder. Bedriftkunder starter faktisk på 6 mbps og oppover, men privatrmarkedet starter på 10 mbps, uavhengig om en bruker 3G eller 4G. Når det gjelder OneCall sin reklame så er den direkte missvisende, men "den vanlige mann i gata" forstår ikke det. Det er ikke like enkelt for alle å forstå problemene som kan oppstå når en telefon må switche mellom forskjellige nett (Telenor og Mobile Norway). Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det jeg syns er rart er at Telenor får sitte å melke et telenett som ble bygd opp for offentlige midler. Hvorfor har vi ikke en løsning hvor driften av nettverket skilles ut til et egent statlig selskap, som så leier ut linjekapasitet til forskjellige leverandører, for en pris som bare dekker kostnadene? Da hadde man skilt ut det som var en naturlig monopolvirksomhet (driften av et nasjonalt nettverk) fra den delen som naturlig kan konkurranseutsettes (driften av teletjenester oppå nettverket). Telenor sitt mobilnett er ikke bygget opp av offentlige midler. PSTN nettet var, men ikke GSM/3G. (selv om dette sikkert kan diskuteres avhengig av "point-of-view") Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Det er vel strengt tatt på tide at OneCall snart innser at de jævla masete reklamene deres, som det gjerne kommer nye av hver eneste uke, har motsatt effekt. Endret 17. september 2013 av TheMoonMan Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Går det ikke an å få en mobiltelefon som klarer bytte mellom 2 operatører sømløst? Holde litt på den gamle kommunikasjonen en kort stund og så bytte over når alt er oppe å går på den nye kommunikasjonen? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 For å si det sånn, jeg hadde OneCall og den stadige skiftingen mellom Telenor og NwN nett gjorde at det var et sant helvete å bruke mobilen... 1 Lenke til kommentar
NhanVuong Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 "? Vi skal ikke ha noen hastighetsbegrensninger. Det er jeg imot, sier Eriksen." Tull!! Dere begrenser hastigheten til 0.1 mbit etter 5GB jo! 3 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Bytting mellom NWN og telenor har vært et helvete. Mobilen restarter uten videre til tider. Heldigvis fant jeg ut at det går ann å velge kun Telenor som fast nett, da ble alt bedre. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) -slettet Endret 18. september 2013 av J0lle Lenke til kommentar
Furu-Z Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Kjører på med 80 mb/s fra NetCom ! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg