Rankiz Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hei, har en Seagate Freeagent Goflex 1.5 TB som jeg har lyst til å gjøre om til en NAS server. Det er samme harddisk som Seagate har solgt med en spesiell NAS brønn. Så hvordan gjør jeg om Seagate harddisken min til en NAS server? Har ikke sett NAS brønnen bli solgt separat noe sted. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Du kan jo sette opp en Raspberry Pi som NAS-server og koble harddisken til den. Mulig du trenger en powret USB-hub, USB-portene på Pi'en leverer sikkert ikke nok strøm til harddisken. Mulig du da kan slå to fluer i en smekk og bruke USB-huben til å powre Pi'en også, om den leverer nok strøm. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Kanskje du har en router med USB som kan lese disken? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Du kan bruke en Seagate DockStar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå