Gå til innhold

Hva menes med timeshifte tv?

DementedAlbino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Timeshift betyr at du har en pauseknapp på TV. En harddisk tar opp programmet du ser på og spiller det samtidig av igjen med en viss forsinkelse.

Finnes endel satelittmottagere som har den funksjonen, det er meget kjekt å ha.

Men om du får det til på et TV kort er heller tvilsomt. Mitt AIW kort klarer bare så vidt å spille av ting jeg har tatt opp, timeshift tror jeg ikke det kan klare.

Lenke til kommentar

Timeshifting-funksjonen er egentlig ikke avhengig av TV-kortet, men software du bruker. Forskjellen er den at et "vanlig" TV-kort uten hardware encoding trenger en mye kraftigere PC (og rask disk) for å kunne timeshifte, mens et TV-kort med hardware encoding gjør dette uten å belaste maskinen nevneverdig.

Har selv brukt timeshift med et Pinnacle PCTV-kort (vanlig, rave og pro) og det fungerte greit, men du trenger en relativt kraftig maskin for å kjøre "full kvalitet".

Jeg har også et Hauppauge PVR-250 kort med hardware encoding som virkelig fungerer bra med timeshift. Siden TV-kortet komprimerer selv trengs det ikke en kraftig maskin og Hauppauge selv setter 600MHz som minimum for full timeshifting!

-Kisp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...