Gå til innhold

Get kuttet linja pga 'støy '


furten

Anbefalte innlegg

Kom i skade for å slippe inn en montør fra Get i dag tidlig som skulle noe i oppgangen. I ettermiddag oppdaget jeg at linjen var borte og fant en lapp i postkassen om at de har blokkert min linje. Den forårsaker visstnok støy for andre abonnenter. Har snakket med kundeservice og det kunne visst komme noen og ordne om tre dager. Jeg synes atferden til Get her er helt uakseptabel og sa opp. Og undres på om de ikke kan ha brutt regler, en kunde må vel bli varslet om dette slik at man får sett på situasjonen, fremfor å bli kuttet tvert. Vil tro støyproblematikken sikkert har pågått lenge. Noen tanker rundt dette, utover at Get er forjævlige? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøsses. Fysisk kuttet?

 

Da jeg jobbet i Telenor vet jeg at en avdeling der kunne sperre linjen helt eller delvis til abonnenter som misbrukte abonnementet eller sendte ut spamtrafikk - bevisst eller ubevisst. Da fikk de beskjed om det med klare instruksjoner om hvordan de kunne få åpnet abonnementet igjen, så og si umiddelbart.

 

Er du sikker på at det ikke er en SMS/telefon eller e-post du har oversett? Og er du sikker på at denne montøren faktisk kom dit for å sperre abonnementet og ikke koble opp for andre eks.? Kan ha blitt en feilkobling.

 

Høres om ikke dramatisk ut. Jussmessig kan jeg ikke hjelpe deg, men om de med rette kan koble ned abonnement på den måten er det sannsynligvis fastslått i deres standardvilkår, noe det også er:

 

9.1 Ved vesentlig mislighold av Avtalen eller andre avtalermed Leverandøren fra Abonnentens side, kan Leverandøren stenge Tjenesten, ikke oppdatere programkortet ellerfrakoble tilknytningen til Leverandøren. Slik stengning kan skje straks og uten varsel.

...

Som vesentlig mislighold regnes f.eks. ulovlig inngrep i eller bruk av Utstyr, kortpiratering, brudd på en eller flere av bestemmelsene i punktene 4.1–4.10, 15, 16 og 17, brudd på offentlige regler, misbruk eller forsøk på misbruk av Tjenesten eller regler for Tjenesten, usømmelig adferd, sjikane eller lignende. Betalingsmislighold utover 14 dager regnes også som vesentlig mislighold.

Endret av Nik0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den ble fysisk kuttet.

Slik jeg har forstått det, har trolig naboer klaget på linjen, at det er forstyrrelser i bildet eller nettet. Og teknikeren som kom mandag skulle se på dette i oppgangen og fant problemet i min linjen - som han bare stanset og la en lapp om det. Get kunne ikke se noe info på min kundeoppføring rundt dette da jeg ringte support.

Det hører også med til historien at jeg to-tre ganger over de siste par årene har klaget på min linje fordi den er ustabil. Og det har vært tekniker fra Get på besøk hos meg og testet linjen, fikk da vite at den ikke var spesielt bra, men tydeligvis bra nok til at den ikke måtte trekkes på nytt. Stiller meg tvilende til at jeg sender ut en masse spam eller slikt, har nokså nyinnstallert pc og gode sikkerhetsprogrammer.

Uansett, har bestilt ny leverandør nå, Get har irritert meg nok, de brukte også en måned på å rette en feil for et par år siden. Spent på om jeg får igjen hele kvartalsavgift som jeg har bedt om, eller for oktober måned som jeg ble tilbudt av support forleden kveld. Har også spurt Post- og telesynet om de har en mening om saken.

Endret av furten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...