tøvletoten Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 hvilke verktøy bør jeg bruke når jes skal sette opp et nettverk? Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 hammer, spiker og stikksag pleier å holde Kan du forklare deg litt nærmere? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 hvilke verktøy bør jeg bruke når jes skal sette opp et nettverk? Synes du stiller spørsmål som minner om en skoleoppgave, hva med og lese i boka og lære seg det? Er min misstanke korrekt eller? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Spesialtang til å sette på plugger Avbitertang Bormaskin Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 hvilke verktøy bør jeg bruke når jes skal sette opp et nettverk? Ville vel trengt noen pcer, nettverkskort, en switsj, nettverkskabler, helst en internettlinje. Tror dette er det viktigste, foruten litt info for å finne hverandre i nettverket. Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Om du tenker på det fysiske nettverk, kabler og spesialtang må være et absolutt minimum. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Siden vi alle kommer med ulike ting her (mitt var seff bare tull) så kunne det kanskje være en fordel om du spesifiserte litt hva du tenkte på..? De fleste her snakker om fysiske verktøy, men jeg tenker litt anderledes - mener du verktøy i form av programmer som hjelper deg å bygge opp nettverket ditt på papiret f.eks? Si noe da! Lenke til kommentar
tøvletoten Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 jeg mener verktøy som brukes nå jeg lager patchepanel og patche kabel Lenke til kommentar
micromyk Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jeg mener verktøy som brukes nå jeg lager patchepanel og patche kabel Det komme jo ann på ken sitt utstyr du bruke. Du bør ha en liten avbiter også evt. spesialverktøy så den leverandøren bruker (f.eks kronetang hvis de bruker kroneplint). For å terminere RJ45, trenger du en krimp tang for RJ45. Mangen leverandører skryter at de har "verktøyløse" termineringer, så der holder det med avbiter, kniv og et standard skrujern Lenke til kommentar
EC Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Dårlig bruk av emnefeltet - tråd stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg