xbomullx Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Har søkt etter deltidsjobber i lang tid, og siden jeg ikke får noe tar jeg på meg private småjobber. Har fått sittet barnevakt, hatt uendelige mange flyttevasker.. Det er kjekt da. I dag avtalte jeg at jeg skal vaske (det kan jeg da) og RYDDE hos en mann og hans datter.. Han sa han trengte kvinnelige sanser der.. Han vil jeg skal sortere klærne hans (TIPS?), finne nye plasser til tingene de har og alt! æææh.... Det var ganske nytt for meg. Hva er for mye innblanding? Jeg så han hadde valgkortet hengende på kjøleskapet enda for eksempel, skal jeg ta å kaste det? Hva burde jeg minst gjøre? Han var ikke helt klar på dette selv. Hva ville dere forventet om dere leide ei rydde- og vaskejente? Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 ............................................vær litt seriøs' a... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Lang et smørbrød vær gang du er over og ta med en kald øl. 5 Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 ehhe............... ryddinga da, hvordan skal den være!! D: Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 ehhe............... ryddinga da, hvordan skal den være!! D: Rent og pent. Er det så vanskelig? I starten vet du ikke hvor alt skal stå men det lærer du sikkert etterhvert. Støvsug, vask med klut og grønnsåpe, tørk støv vask med vått om nødvendig. Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Men det er masse ting over alt, og ingen steder å ha det! og ingen faste plasser! det is da problem Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Men det er masse ting over alt, og ingen steder å ha det! og ingen faste plasser! det is da problem Ta med en pappeske og sett det i den og si du ikke vet hvor det skal. Hvordan er det mulig at det ikke har en plass? Tror bare du er lat. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 sex Vil du rydde og vaske hos meg? Til TS: Jeg hadde forventet rene gulv, støvtørking, vasking av flater på bad og kjøkken, vasking av dusj og toalett og vasking av vinduer om de var skitne. Det virker jo som om han her forventer litt mer, så oppvask, om de har det stående (evt ta ut og inn av oppvaskmaskin om de har det). Sortering av klær og "ting" virker dog litt rart... Høres ut som han vil du skal være mora hans, egentlig. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det du skal vite om oss menn er at vi ikke ser alt som dere kvinner ser. For eksempel er han sikkert ikke klar over at valgkortet fortsatt henger på kjøleskapet. Uansett kan det ikke brukes til noe nå lenger, så du kan nok trygt kaste det uten at han skal bli helt irrasjonell (som ikke kler oss menn) og ha noe som helst imot det. Det høres ut som han har gitt deg stor frihet. De tipsene jeg har, er at du i det minste prøver å organisere kjøkkenutstyr på en logisk og praktisk måte i skapene, forutsatt at det er han som lager mat der. Klesskapet bør også ha en logisk organisering. Han vil nok sette pris på at hatter legges øverst, deretter jakker, gensere og skjorter, boksere, og bukser nederst. Sokker legges enten nederst eller sammen med bokserne hvis de tar lite plass. Og helst plukker vi de klærne som er lettest tilgjengelige i skapet, så det er en fordel om de legger de fineste klærne eller favorittplaggene hans øverst i hver enkelt kleshaug. 1 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Valgkortet kan du nok trygt kaste "Han sa han trengte kvinnelige sanser der. Han vil jeg skal sortere klærne hans, finne nye plasser til tingene de har og alt!" Du har fått frie tøyler i den beskrivelsen. Spør om det er noe han ikke ønsker at du gjør, eller flytter på, får du at alt er ok, er det bare å sette i gang. Vil tro det han ønsker er at du setter ditt eget preg på hjemmet hans. Se for deg at dette er ditt eget hjem, og gjør det slik du ville ønsket å ha det hjemme. 1 Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Rydd og vask og organiser slik du vil ha det hjemme (da forutsetter jeg at du ikke er fullstendig rotehode fra før). Da bør det bli bra nok. Han har jo gitt deg frie tøyler. 1 Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Mange gode tips! har egentlig fått ganske frie tøyler ja, er bare så redd for å gjøre noe ikke ok! men skal spørre om det. lurt det med klærne. Skal jeg tilby meg å re opp seng og lufte rom og sånt også kanskje? plutselig ble det masse jeg kunne gjøre jo ^^ 1 Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Ta med en pappeske og sett det i den og si du ikke vet hvor det skal. Hvordan er det mulig at det ikke har en plass? Tror bare du er lat. lat nei? Vasking gjør jeg masse av for andre, flyttevasker og faste vasker, men har aldri blitt spurt om å rydde før. Og jo, mange ting hadde ikke plasser, som bare lå ute, ikke i skuff eller skap. Jeg jobber fordi jeg har lyst på litt ekstra penger. eier leilighet og har mye på sparekonto, skolelånet på 7k holder til mat og fellesgjelda, men for å la pengene i sparekontoen være er det kjekt med litt ekstra til klær og sminke. ingen av vennene mine ville giddet sånne her ting haha. kan bli artig Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Du kan tilby deg i å stille opp i en slik en: (sorry, kjeder meg ) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Du må nesten sjå litt på kor rotete det er i boligen. I utganspunktet så vil det nok være best at du starter med mest vanlig vasking i den fyrste tida, og deretter starter med litt rydding og organisering. På den måten kjem du i gong med arbeid som du er godt kjent med. Etterkvart som du har vært der nokon gonger så vil du lettare sjå kor grensene for din innblanding går (men det ser ut som du får frie tøyler). Er det derimot svært rotete så kan det være at du må starte med å rydde for å i det heile tatt få til å vaske. I så tilfelle så bør du få med han som bur der til å hjelpe deg med å finne ut kva som kan kastast, og kva som han kan beholde men som han skal rydde vekk slik at det ikkje vises. Vær forsiktig med å kaste så mykje utan å ha spurt fyrst, i alle fall til du blir meir kjent med fyren. Sidan han seier at han treng "kvinnelige sanser" så tolker eg det som at han bur i noke som må klassifiserast som ei ungkarsleiligheit? I så tilfelle så vil han nok ha litt hjelp til bryte opp dette inntrykket av boligen. Gi han nokon tips til kva som f.eks ikkje bør henge i stova (typisk fotball- og/eller pub-effekter) , og kva som han bør skaffe seg av nips. Kanskje du kan få han til å skaffe seg noken planter som du seinare kan vatne? Men eg trur dette går heilt greit, etterkvart som du lærer vedkommande å kjenne så vil nok arbeidsoppgåvene falle seg naturlig. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) "Kvinnelige sanser" betyr helt sikkert at du skal vaske, stryke og foreslå innkjøp av nye gardiner f.eks. Det er sånne detaljer finner jeg aldri på å tenke ut selv. Med mindre jeg mangler gardiner da, da må jeg jo løfte på liket og trå til. Endret 17. september 2013 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå