Josh! Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg har gravd fram en god, gammel platespiller fra loftet til foreldrene mine og tatt den med på hybelen. Der oppe lå det også en tilhørende forsterker, men jeg kom fram til at den var for stor for mine få kvadrat. Spørsmålet mitt er: kan jeg kjøpe meg en vanlig radio (f.eks. Tivoli/Geneva) med AUX-inngang og forvente at dette gir god (høy?) nok lyd til at det er brukbart, eller må det en skikkelig forsterker til? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg koblet platespilleren til mikrofoninngangen på PC-en, og satte igang et lydopptak. Her var det lyd, men den var såpass svak (mye svakere enn fra en vanlig tilkoblet mikrofon) at jeg lurer på om en AUX-tilkobling ikke er beregnet for så svake signaler. Platespilleren funket forøvrig veldig bra med den gamle forsterkeren så den er det ikke noe i veien med! Takker for alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nei, platespiller kan ikke kobles til AUX. SIgnalet blir for lavt, og det vil mangle bass. Forsterkere pleide å ha egen inngang til platespiller, typisk merket "Phono". Eller man kan bruke en separat forsterker (RIAA) som kan kobles til AUX. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Normalt så vil ikke det fungere, men det kommer litt ann på platespilleren, hvis den har innebygd pre-amp så kan du bruke AUX. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hvis den gamle forsterkeren har en "tape out" eller annen passende utgang kan du gå via den. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Ok, kan dette: http://www.proshop.no/Audiokabel/RIAA-forsterker-incl.AC-D-2330233.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite være det jeg trenger? (evt noe tilsvarende fra ebay). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå