StianS123 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hei. da er jeg på jakt etter en Bærbar som man kan ha i noen år uten å måtte bytte bærbar annenhvert år. Så det er kommet ned til at Multicom Kunshan P375S må være noe av det beste ute der, selv etter å ha søumfart Ebay i et par uker. Er det noe som kan hamle opp met Multicom sin bærbar, som for eksempel Msi sine dataer på Ebay, 20 tusen er maksbeløpet på kjøpet, men kan godt bli billigere enn 20 også. Man må jo ta med i regnestykket fra ebay at det blir frakt på 1500 og er man heldig toll på rundt 2000 pluss at man får amerikansk tastatur. Takker for svar, var vanskelig å finne noe bedre på egenhånd. http://www.multicom.no/Kunshan-P375S-17e3-Full-HD-Matte-4e-gen-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-180GB-SSD-1TB-Hdde-2-x-GF-GTX-780M-(SLI)e-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625462 http://www.ebay.com/itm/MSI-GT70-2OC-065US-CUSTOM-i7-4900mq-960GB-SSD-32GB-BDRE-/221255883313?pt=Laptops_Nov05&hash=item3383e0da31 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Det var jo en noe merkelig sammenligning av to laptoper da, Stian, i og med at den ene har betydelig bedre spillkraft enn den andre. Det er 2 stk GTX 780M grafikkort i Multicom'en, mens det er 1 stk GTX 770M i MSI'en, så vidt jeg ser. Bortsett fra det: Det finnes meg bekjent bare 2 laptoper på markedet som kan hamle opp med Multicom Kunshan P375S (Clevo P375SM) når det gjelder spilling: Den ene er Alienware M18x, den andre er Clevo's egen P570 (som også har 2 stk grafikkort, men i den er bærbarprosessoren byttet ut med en prosessor beregnet på stasjonær bruk, og den har "stasjonært" hovedkort). Begge stiller i samme klasse, alle disse tre kjører 2 stk. GTX 780M SLI. Personlig vil jeg fraråde SLI/Crossfire i laptoper; problemene kan fort bli større en fordelene, og det er veldig få tilfeller der den ekstra ytelsen (når man først får den) har noen praktisk betydning. Sammen med det ekstra store strømforbruket, og den ekstra store varmeutviklingen, samt den ekstra store og tunge laptopen + strømforsyningen man da får ... Gå heller for en laptop med 1 stk GTX 780M. Det er det beste kortet for bærbar bruk; GTX 770M yter ca 35%+ dårligere. Clevo (Multicom) P170S eller P177S er lett å anbefale hvis spilling er hovedformålet. Det forøvrig ingen toll å betale på laptoper fra utlandet, men man må betale MVA. Endret 16. september 2013 av thomit 1 Lenke til kommentar
StianS123 Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Det var jo en noe merkelig sammenligning av to laptoper da, Stian, i og med at den ene har betydelig bedre spillkraft enn den andre. Det er 2 stk GTX 780M grafikkort i Multicom'en, mens det er 1 stk GTX 770M i MSI'en, så vidt jeg ser. Bortsett fra det: Det finnes meg bekjent bare 2 laptoper på markedet som kan hamle opp med Multicom Kunshan P375S (Clevo P375SM): Den ene er Alienware M18x, den andre er Clevo's egen P570 (som også har 2 stk grafikkort, men i den er bærbarprosessoren byttet ut med en prosessor beregnet på stasjonær bruk). Personlig vil jeg fraråde SLI/Crossfire i laptoper; problemene kan fort bli større en fordelene, og det er veldig få tilfeller der den ekstra ytelsen (når man først får den) har noen praktisk betydning. Sammen med det ekstra store strømforbruket, og den ekstra store varmeutviklingen, samt den ekstra store og tunge laptopen + strømforsyningen man da får ... Gå heller for en laptop med 1 stk GTX 780M. Det er det beste kortet for bærbar bruk; GTX 770M yter ca 35%+ dårligere. Det forøvrig ingen toll å betale på laptoper fra utlandet, men man må betale MVA. Det var da et ekstremt raskt og presist svar. Settes stor pris på. Ja har prøvd å finne de viktigste fordelene med to grafikk kort i motsetning til et, men dårlig info om det. Den jeg egentlig sammenlignet med på Ebay, ble solgt i går så den Msi'n var ikke godt nok gjennomgått. Hatt Alienware M18x i et år nå og ikke noe tull med de, men føler du får mer for pengene med multicom sin enn hvis du skulle bygd den nye versionen av M18x, med samme specs, selv om man får Blue-ray spiller på Alienware sin(litt usikker på hvor mye man bruker en Blue-ray spiller på pc men) En liten skriveleif der, mente Mva. Har noen forslag til en sånn Bærbar ell? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 AW med tilnærmet samme hardware blir alltid mye dyrere enn en tilsvarende Clevo. Til gjengjeld har AW et noe mer forsegjort kabinett, og litt bedre bygge- og materialkvalitet. Om det er verdt merprisen får bli opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
StianS123 Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Hatt Alienware i stua, og kommer det andre som ikke vært hva det står for stusser de fleste på at den ser noe mer spesiell enn det Multicom sin (Clevo som lager pc'ene til multicom? ) gjør. 35% mindre ytelse enn P375s sin er jo en del da, er det verdt å sitte igjen med 5 tusen mer og 35% mindre ytelse da. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hatt Alienware i stua, og kommer det andre som ikke vært hva det står for stusser de fleste på at den ser noe mer spesiell enn det Multicom sin (Clevo som lager pc'ene til multicom? ) gjør. 35% mindre ytelse enn P375s sin er jo en del da, er det verdt å sitte igjen med 5 tusen mer og 35% mindre ytelse da. Clevo er produsenten av de laptopene som Multicom fører under eget navn - dvs. de som har "mellomnavnet" Kunshan eller Xishan. Multicom har også nylig begynt å føre noen andre laptoper under eget navn, men disse tror jeg kommer fra MSI. 1 Lenke til kommentar
StianS123 Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Da tror jeg du har overbevist meg om at jeg blir Kunshan eier i morgen, var usikker på pris, men ser ut som det er verdt det. Takker for presise svar og no jøtt raske svar Lenke til kommentar
Thunder_silence Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Heisann, har akkurat landet en Multicom Kunshan P170S (P170SM-CFB3) til 11795,- og modifisert den litt selv.Kjøpt:2 stk SSD Samsung 840 Pro på 256Gb og satt dem opp i Raid 0.Kjøpt med ramme for å montere medfølgende std disk på 750Gb i.Kjøpt med 8Gb Ram til. Selv med Windows lisens kommer du under 20.000,- for denne konfigurasjonen.Og den er heftig :-) Se vedlagte bilder for diskytelse: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå