Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router til spilling

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en router med en qos-engine som enten er enkel å sette opp eller fleksibel med mange muligheter.

Har 40mbits ned og ca 17mbits opp.

Har hatt en D-link dir655 router før som jeg var ganske fornøyd med, der kunne jeg legge inn porter manuelt og sette prioritet til et siffer mellom 1 og 255. Dette er rundt 3-4 år siden.

Akkurat nå bruker jeg en Asus RT-56U router, jeg kjøpte den i god tro men har ikke fått qos-engine i den til å fungere enda og er derfor på leting etter noe nytt.

Hvilken router anbefales til spilling?

Er det noen routere som er intelligente nok til å oppdage spill-trafikk eller må portene til alle spill tastes manuelt inn i router-programvaren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips, jeg har sett litt på RT-AC66U og såvidt jeg kan se av bilder er den lite egnet til spill, iallefall ut av boksen uten å flashe til tredjeparts firmware.
Å flashe en router er et alternativ men bare dersom jeg ikke finner noe som fungerer rett ut av boksen. :)

Routeren jeg hadde for 3 år siden kostet en 6-700kr den gang, der kunne du angi porter og prioritet fra 1 til 255. Dersom du gav noe prioritet 1 ville det komme forran alt annet.

I programvaren til Asus kan du gi noe priority Highest, men det er kun "highest" av alle portene som du har lagt inn i listen. Det vil si hver gang en ny port brukes må du manuelt legge inn den nye porten og velge priority low på den.

Har ikke lyst å lete frem etter min 3 år gamle router, det har vel kommet noe bedre siden da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...