IntelAmdAti Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg er på utkikk etter en router med en qos-engine som enten er enkel å sette opp eller fleksibel med mange muligheter.Har 40mbits ned og ca 17mbits opp. Har hatt en D-link dir655 router før som jeg var ganske fornøyd med, der kunne jeg legge inn porter manuelt og sette prioritet til et siffer mellom 1 og 255. Dette er rundt 3-4 år siden.Akkurat nå bruker jeg en Asus RT-56U router, jeg kjøpte den i god tro men har ikke fått qos-engine i den til å fungere enda og er derfor på leting etter noe nytt.Hvilken router anbefales til spilling?Er det noen routere som er intelligente nok til å oppdage spill-trafikk eller må portene til alle spill tastes manuelt inn i router-programvaren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ta en titt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1420138&hl= Jeg anbefaler gjerne Asus RT-AC66U eller RT-N66U med Tomato Shibby firmware. Den har bra QoS som kan kontrollere f.eks bittorrent veldig nøyaktig. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Takk for tips, jeg har sett litt på RT-AC66U og såvidt jeg kan se av bilder er den lite egnet til spill, iallefall ut av boksen uten å flashe til tredjeparts firmware.Å flashe en router er et alternativ men bare dersom jeg ikke finner noe som fungerer rett ut av boksen. Routeren jeg hadde for 3 år siden kostet en 6-700kr den gang, der kunne du angi porter og prioritet fra 1 til 255. Dersom du gav noe prioritet 1 ville det komme forran alt annet.I programvaren til Asus kan du gi noe priority Highest, men det er kun "highest" av alle portene som du har lagt inn i listen. Det vil si hver gang en ny port brukes må du manuelt legge inn den nye porten og velge priority low på den.Har ikke lyst å lete frem etter min 3 år gamle router, det har vel kommet noe bedre siden da? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Ser ut til at beste løsningen er å gå tilbake til det jeg hadde som virket for 3 år siden, D-link router med StreamEngine og så kan jeg legge inn alle porter og applikasjoner manuelt. Litt knoting i starten men så fungerer det kjempefint etterpå 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Gikk for N66U likevel, setter opp med Tomato shibby, takk for tips Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det er både bedre router og kraftigere QoS, så det blir en bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå