rike Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg trenger noen råd i forbindelse med kjøp av nytt objektiv til min Panasonic GX1. De det står mellom er Sigma 60 mm eller Olympus 45 mm. Jeg skulle sikkert ha satset på 45 mm til Panasonic, men den er ikke i min prisklasse. Og i følge tester er de andre to gode objektiv. Er det noen som har prøvd begge de to førstnevnte? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hvis du ikke trenger lysstyrken til Olympus 45mm så er Sigma 60mm et knallbra objektiv, men også litt trangere. Du kan også vurdere Sigma 30mm hvis du vil ha et litt videre objektiv, dette er også meget bra optisk. Jeg har Sigma 30mm og den er veldig skarp på f2.8. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Både 45mm f/1.8 og 60mm f/2.8 er flotte objektiver. Jeg kjøpte begge, men har solgt 45mm-en i ettertid, da jeg ikke brukte den noe særlig (jeg har Panasonic 45mm f/2.8). Hva skal du bruke objektivet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå