Gå til innhold

Oppgradering av macbook pro trenger noen tips?

Anbefalte innlegg

Har en venn som har tenkt på og oppgrader mac en sin for det går for tregt i photoshop.

Det er en MacBook Pro (17-inch, Late 2011). Jeg ser på Apple sine sider at den har to minneslotter og det er for øyblikke 2x4 gb ram i den. Det står også at den støtter bare 8gb, men når jeg google litt så kommer det opp at det skal fungere greitt med 16gb ram i den?

Så i denne sammenheng lurer jeg på om noen her har noen erfaringer med at det vil fungere fint med 16 gb ram i den? Og i så tilfelle en anbefaling av 2x8gb brikker som passer? Ser komplett sin minne velger anbefaler noen fra crucial, men når jeg sendte mail anbefalte de noen fra Kingston.

Vennen vil også sette inn en ssd disk, og i denne sammeheng lurer jeg på om dere har noen anbefalinger på ssd disk til den? Er det noen ssd disker som er mer mac vennlige en andre kanskje ?Og er det bare plug and play? Ta ut gammel disk og sette i ny slik som på vanlig pc ? Eller er det mer avansert på mac? Regner med at disken må clonest eller OS x eller hva mac systemet heter må installeres på nytt, i etterkant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...