flamethower1234 Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Og må jeg betale 100kr på frakt for hvær del?... 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hvorfor ble det billigere da? Som det står: Ingen SSD. Rimeligere kabinett, PSU og CPU. I tillegg er ram litt billigere. Og må jeg betale 100kr på frakt for hvær del?... Kr 99 er frakten for alt sammen, dersom du bestiller alt samtidig. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Og hva vil denne pcen kunne kjøre av spill? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Alle spill. På de mest krevende spillene må du redusere kvaliteten. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Hva mener du med og redusere? Btw takk for att du/dere hjelper meg Endret 18. september 2013 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Eksempelvis gå ned fra ultra settings til high. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Er det bra? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Det er en bra PC. Du får ikke mere for pengene dine. Den holder flere år, og kan oppgraderes senere. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Sant, sant. Men jeg ville kjøpt en SSD, koster 679 på Dustin Home for Kinston SSDNow V300 120 GB. Dette er altså den billigest SSD-en (per GB). Det vil ikke øke den gjennomsnittlige FPS-en, men kan forhindre "lag" eller ustabil FPS i spill. Som oftest vil det ikke gjøre mye for spill, men alt utenom er natt og dag. Maskinen reagerer kjappere, starter/avslutter hurtig, du kan multitaske uten at alt føles som sirup og du slipper at maskinen blir ubrukelig treig etter en stund. Altså, du kommer til å bruke maskinen til andre ting enn spill, gjør deg selv en tjeneste og gjør opplevelsen bra når du først bruker 7-8 k på PC. Jeg personlig hadde heller gått ned på andre deler for å fått råd til SSD. Endret 18. september 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Sant, sant. Men jeg ville kjøpt en SSD, koster 679 på Dustin Home for Kinston SSDNow V300 120 GB. Dette er altså den billigest SSD-en (per GB). Det vil ikke øke den gjennomsnittlige FPS-en, men kan forhindre "lag" eller ustabil FPS i spill. Som oftest vil det ikke gjøre mye for spill, men alt utenom er natt og dag. Maskinen reagerer kjappere, starter/avslutter hurtig, du kan multitaske uten at alt føles som sirup og du slipper at maskinen blir ubrukelig treig etter en stund. Altså, du kommer til å bruke maskinen til andre ting enn spill, gjør deg selv en tjeneste og gjør opplevelsen bra når du først bruker 7-8 k på PC. Jeg personlig hadde heller gått ned på andre deler for å fått råd til SSD. Slutt å forvirre. Vi snakker om en 13-åring som skal ha sin første gaming pc. SSD er kjekt å ha, men slett ikke nødvendig. Dette kan settes inn senere. Du kan fint multitaske uten SSD, og det uten at det føles som sirup. Maskinen blir heller ikke ubrukelig treig etter en stund. Delene som er valgt er allerede presset på pris på alle deler. Å velge vekk Core i5 eller gå ned på skjermkortet vil gi langt dårligere resultat enn SSD kan veie opp for. Ønsk deg heller SSD i julegave. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Hvor mye koster SSD? Hva trenger jeg den til? Kommer jeg til og ha bruk for den? Igjen takk for svar Omnithunder Det setter jeg stor pris på. Endret 18. september 2013 av flamethower1234 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Btw har du lagt til ett operativsystem i listen? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Den rimeligste 120GB SSD'en koster kr 679 hos Dustin http://www.dustinhome.no/product/5010660007/kingston-ssdnow-v300-120gb-ssd-7mm-sata-600-mlc/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=21443 SSD er en veldig rask "harddisk". Den er basert på minnebrikker og har ingen bevegelige deler. SSD er kjekt å ha for å installere operativsystem og programmer på, da den er langt raskere enn en tradisjonell harddisk. SSD er ikke nødvendig. SSD er den første oppgraderingen du bør gjøre på PC'en. Ønsk deg en til jul. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Btw har du lagt til ett operativsystem i listen? Operativsystem og alt annet du trenger er med i prisen. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Slutt å forvirre. Vi snakker om en 13-åring som skal ha sin første gaming pc. SSD er kjekt å ha, men slett ikke nødvendig. Dette kan settes inn senere. Du kan fint multitaske uten SSD, og det uten at det føles som sirup. Maskinen blir heller ikke ubrukelig treig etter en stund. Delene som er valgt er allerede presset på pris på alle deler. Å velge vekk Core i5 eller gå ned på skjermkortet vil gi langt dårligere resultat enn SSD kan veie opp for. Ønsk deg heller SSD i julegave. Vel, da får vi være enig om å være uenige. Det er ikke nødvendig, det har jeg ikke sagt, men det gir hele brukeropplevelsen et løft. Maskinen føles mye, mye kjappere, og det vet du. Men går også an å ønskes i julegave, sant det. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Vel, da får vi være enig om å være uenige. Det er ikke nødvendig, det har jeg ikke sagt, men det gir hele brukeropplevelsen et løft. Maskinen føles mye, mye kjappere, og det vet du. Men går også an å ønskes i julegave, sant det. Det jeg i all hovedsak reagerer på er språkbruken din. Du fremstiller det omtrent som PC'en er ubrukelig uten SSD. Ref; "du kan multitaske uten at alt føles som sirup og du slipper at maskinen blir ubrukelig treig etter en stund". Som du ser av mitt første oppsett var SSD med i prisen. Denne måtte sløyfes da det fremkom at TS også måtte ha skjerm ++. Når du sier at du heller hadde gått ned på andre deler for å få råd til SSD, ville det ha vært mer konstruktivt å komme med et forslag. Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Han er 13år, og se på spørsmålene han stiller her folkens... ka trur dere kjem til å skje vist han kjøper ssd og vanlig harddisk? Jo, alt av spill og program han vil innstallere vil jo automatisk foreslå disk C(ssd) under installasjon. Han kam garantert ikkje bytte målmappe. Og på noen innstallasjoner er d å bytte målmappe vanskelig! Restulatat; 120gb ssd, full på null komma nix! Enig med å kjøpe for eks 2tb harddisk. Og vente med den goden og luksusen en ssd er:) 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg synes denne 13-åringen skal ha litt skryt og oppmuntring, jeg. 13 år og vil bygge sin første PC. Går uredd til verks her på forumet, hvor en gjeng PC-nerder hersker. Klart en må få stille en del "dumme" spørsmål underveis for å lære. Tøft, spør du meg. Ikke nok en "hjelp, jeg skal kjøpe ny PC til 13-åringen" her. TS fikser biffen selv 1 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg synes denne 13-åringen skal ha litt skryt og oppmuntring, jeg. 13 år og vil bygge sin første PC. Går uredd til verks her på forumet, hvor en gjeng PC-nerder hersker. Klart en må få stille en del "dumme" spørsmål underveis for å lære. Tøft, spør du meg. Ikke nok en "hjelp, jeg skal kjøpe ny PC til 13-åringen" her. TS fikser biffen selv Får ikkje håpe du trur eg meinte noe annet.. for d innlegget var rettet mot dere, og ikkje mot han Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Får ikkje håpe du trur eg meinte noe annet.. for d innlegget var rettet mot dere, og ikkje mot han Det var ikke rettet mot deg. Det du skrev er egentlig bare realistisk, selv om det kan oppfattes negativt i første omgang. Vi er nok ganske enige. TS har alle forutsetninger for å lære mye i tiden fremover, og da kan en fremtidig ny SSD være en liten gulrot på veien. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå