Mr.Garibaldi Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei Får endelig ADSL fra NGT i morgen (har bare tatt litt over ett år), og har i denne forbindelse noen (enkle/dumme?) spørsmål. Jeg fikk Netopia routeren i går kveld, og lurer litt på hvor denne må stå. Jeg har nemlig ISDN boksen, gammel type med fast kabel, i gangen/entreén og har pc'en i stuen. Og jeg skulle gjerne hatt routern ved pc'en, og ikke i gangen, hvor det forresten heller ikke er strømuttak... Kan jeg få installatøren til å forlenge telefonkabelen slik at jeg kan sette routeren i stuen (borre hull i veggen), eller må jeg ha routeren i gangen? Har ikke noe aktivt tlf abo., og har heller ikke planer om å skaffe meg det, så jeg bryr meg ikke så veldig om boksen er koblet til eller ikke... Hadde første uttak i stuen hvor pc'en stod tidligere, så har ikke noen særlig erfaring med dette. (Evt. hvis NGT hadde brukt en splitter som Telenor hadde det ikke vært noe prob...) Så hvis noen kunne forklare meg litt hvilke begrensninger det er på hvor jeg kan sette routeren, hvor langt unna tlf inntak, hvor nært pc/strøm etc, hadde det vært flott. Ellers lurte jeg på om noen kunne si noen positivt/negativt om Dlink Switch 8-Ports 10/100 (DES-1008D ) Jeg skal nemlig dele nett-tilgangen med en annen, og kunne gjerne tenke meg å kjøpe meg en 8-porter når jeg først skal kjøpe noe. (Greit å ha til små lan senere) På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei Får endelig ADSL fra NGT i morgen (har bare tatt litt over ett år), og har i denne forbindelse noen (enkle/dumme?) spørsmål. Jeg fikk Netopia routeren i går kveld, og lurer litt på hvor denne må stå. Jeg har nemlig ISDN boksen, gammel type med fast kabel, i gangen/entreén og har pc'en i stuen. Og jeg skulle gjerne hatt routern ved pc'en, og ikke i gangen, hvor det forresten heller ikke er strømuttak... Hvis det ligger telefonledninger frem til PC-en kan du jo benytte disse til og forlenge linja fra den ubenyttede ISDN-boksen. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Hvis det ligger telefonledninger frem til PC-en kan du jo benytte disse til og forlenge linja fra den ubenyttede ISDN-boksen. Takk for svaret Problemet er at det ikke ligger noen telefonledninger i leiligheten annet enn isdn boksen... Tidligere eier hadde trådløs telefon der, og la derfor ikke opp flere kontakter... Ellers hadde jo det vært en enkel og grei løsning. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ngt bruker splitter. Faktisk bruker alle dsl splitter hvis de skal gå på samme linje som telefon (enten man har eller ikke) Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 ngt bruker splitter.Faktisk bruker alle dsl splitter hvis de skal gå på samme linje som telefon (enten man har eller ikke) Jaja... Det gikk ganske smertefritt... Trenger bare å borre et hull i veggen til å trekke cat5'en gjennom, så ser det pent ut igjen Fullt mulig at NGT bruker splitter, men den er i hvertfall ikke montert i leiligheten min... Montøren tok ned den gamle ISDN boksen, koblet om uttak 1 på den første kontakten og gikk. Ikke noe annet utstyr fra NGT/Bravida enn netopia routeren her... men men... Utrolig digg med inet hjemme! Og 2mbit ned/640k opp er ikke så ille i forhold til Telenors tregeste abo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå