Gå til innhold

PS3 Ultraslim - vil ikke lese Uncharted 2 eller 3 (eller laste ned oppdatering!)

w0nderCHiN

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig (noen dager siden) en ps3 ultraslim 500gb versjon, og det har ikke akkurat vært det enkleste kjøpet for å si det sånn...

For det første så bruker min ps3 en veldig lang tid på å lese discer, noe som er forståelig nok ganske irriterende. Jeg har til og med sammenlignet med en kompis av meg som har den eldste versjonen av ps3, og den laster inn spillene med en gang, i motsetning til min...

For det andre så vil ikke min ps3 laste ned oppdateringer til Uncharted 2 eller 3. Hvis jeg prøver på det så piper den bare tre ganger etter en liten stund også restarter den seg selv. Jeg har prøvd en del måter å løse dette problemet på med mye googling, men til ingen nytte. His jeg prøver å koble ra nettet også starte et av spillene så blir den bare stuck i en evig loop når den skal laste inn spillet, altså så kommer jeg bare til en ring/dolk som snurrer rundt hele tiden.

For det tredje så har jeg hatt litt problemer/kvalmer med bildekvaliteten på min ps3 og spillene. Jeg bruker en Phillips 27" Led monitor (altså egentlig for pc-er) med en HDMI.kabel koblet i ps3 fra monitoren. Når jeg spiller f.eks Killzone 3 så ser bildet veldig kornete ut i forhold til på en TV. Jeg har undersøkt litt, og det viser seg at TV-er er bedre til å oppskalere, og dermed fylle inn detaljer i bildet, enn det en PC monitor er, men i tillegg så vil mange av spillene mine bare spilles i 720p (siden det er denne oppløsningen som er native for de fleste spill). Allikevel med 720p checked i XMB-menyen under Display settings så ser bildet litt kornete ut må jeg si...:/

Håper på hjelp fra forumet her, selv om jeg har googlet litt og egentlig ikke ftt til så mye. Det er de to første utsagnene som er viktigst å få has på i første omgang! Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklamer, tre pip betyr at noe er galt med maskinvare. Du kan jo også prøve å kjøre uten HDD. Sett PS3en på høykant med Rød/blå-LED på toppen, press den ovaleplata på toppen ned og til venstre (du må ta i litt). Skru ut den blå skruen og vipp ut disken.

Start PS3 og prøv å spille/oppdatere spillet.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er noe galt med maskinvaren da?

Fikk forresten Uncharted 3 til å fungere, det skjedde egentlig mye av seg selv... plutselig ville den bare laste ned oppdateringen og nå starter spillet som normalt, men det gjelder ikke for Uncharted 2. Der ville den også plutselig laste ned oppdateringer til spillet, men den er fortsatt stuck med daggeren i begynnelsen som spinner rundt i evigheter uten at det skjer noe:/ Og når jeg da prøver å avslutte spillet ved å trykke på PS-knappen så piper den tre ganger før den restarter seg selv...

Lenke til kommentar

På en Expert rett ved Jernbanestasjonen (Oslo S). Den lå i en eske bak disken (uåpnet), og det var den siste de hadde (sa i hvertfall ekspeditøren) av ps3 500gb versjonen, men allerede da så spurte jeg faktisk om noen ikke bare hadde slengt den oppi, men han sa "Neeiida, det går fint..." Puuuh, etterpåklokskap kaller jeg dette:) Men jeg får vel reklamere på den da. Har nemlig forhåndsbestilt gta5 og skal hente det ved midnatt så får se hvordan det går med min ps3, krysser fingrene uansett!

Lenke til kommentar

http://www.expert.no/om-expert/expert/kjoepsvilkaar/

PENGENE TILBAKE

hvis det er noe feil med varen

Er det en skade eller funksjonsfeil i løpet av de første 30 dagene, kan du få ny vare eller pengene tilbake, uten diskusjon og uten å måtte vente på reparasjon.

Så, lever den inn, har de en til kan du ta den, om ikke kan du ta pengene og kjøpe deg konsoll et annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...