LurerPåEnDel Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Læreren vår har gått gjennom et helt kapittel i naturfag på 2 uker, og prøven er rett rundt hjørnet. Har noen av dere gode puggemetoder, eller en eller annen metode som fort kan hjelpe meg å lære et helt kapittel? Jeg kan en del av begrepene vi må kunne innen økologi og jeg forstår så klart det meste, men jeg bare føler at jeg kan for lite til prøven. Jeg hadde vært takknemlig for noen metoder jeg kan bruke til å lære meg noe fort. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 lese, lese, lese. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det beste er å følge med i timen hele tiden:) Men en ting som har funket for meg er å skrive alt som står i boka over på pcen. Jeg får med meg teksten utrolig mye bedre da:) Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Les teksten og skriv ned det viktige på PC eller notatblokk. Gjør om lange tunge setninger til et referat med stikkord. Dette hjalp meg iallefall. Få noen til å spørre deg spørsmål fra pensum om det hjelper deg. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg pleide å følge med i timen, notere viktige ting læreren tok opp. Derimot leste jeg kapitlet èn gang (30-40 sider er for mye å lese flere ganger, og gir stress), og noterte viktige ting. Løstekst/irrelevant informasjon dropper jeg. Underpunkt og begreper er viktig å notere ned. Skrive det viktigste over på et word-dokument, så får du pugge. Fikk 5-6 på alle prøver på VGS siste året, og gikk ut med 5. Tror det er den beste måten å 'øve' på! Lenke til kommentar
LurerPåEnDel Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Tusen takk folkens. Jeg tok til meg noe av det dere sa, og jeg føler at jeg besvarte prøven veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå