Mulleman Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Har nettopp oppgradert hastigheten fra 10/5 til 50/10 (Canal Digital) og fått mitt nye modem opp å gå. Men når jeg kobler via min router (Linksys WRT610N) mister jeg hastighet fra 50/10 rett i modem til ca 30/10 via routeren. Samme hastighet både via wireless og via kabel fra routeren. Er ikke denne routeren i stand til å gi meg 50/10? Eller er det noen innstillinger i oppsettet som jeg må gjøre? Endret 16. september 2013 av Mulleman Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Sjekk om QoS er slått på (Applications, gaming) i routeren. Er den på, så slå den av. Home defender er en annen funksjon som kan påvirke hastigheten. http://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/WRT610N-speed-degradation/m-p/289397 Vær obs på at den kan bli treg igjen etter et døgn eller to. I såfall vil jeg anbefale å bytte til DD-WRT. Da skal den yte ca 90Mbit via internettporten. Endret 16. september 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå