gurujon Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg trenger hjelp. Min gamle audio -pc tok kvelden og jeg trenger en ny. Å kjøpe PC på Elkjøp o.l.virker håpløst. De har ikke nok peil. Jeg finner en del info her: http://www.cakewalk.com/PCResource/build.aspx Men syns fremdeles dette er vanskelig. Den gamle maskinen min var en Pentium 4 ca.3Ghz med 2 Gb RAM. Et fossil rett og slett, men den funket bra til mitt studio, og den var stabil. Så jeg trenger ikke en "state of the art" maskin, men den må kunne klare 50-60 lydspor samtidig i 32bit 44Khz oppløsning, pluss en god del plugins. Maskinen skal ALDRI på nett og brukes KUN til lyd inn-/av-spilling. Jeg ønsker å bruke Windows XP pro som passer til mine gamle duppeditter/verktøy. Jeg er litt "mot strømmen" der Prisen bør være mellom 6 - 12.000,- som er et stort sprang med sikkert et hav av muligheter. Jeg vil ikke kjøpe en haug med dritt som jeg ikke trenger. Jeg har det gamle toweret, en files disk og en audio disk, samt dvd-brenner, men ingen system disk. Trenger en del PCI og PCI-e slotts. Jeg kan si mye mer, men spør heller. Håper det er noen som kan hjelpe meg her. Lenke til kommentar
gurujon Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Litt ekstra info: Jeg trenger ikke noe fancy grafikkort. Flott med mulighet for 2 skjermer. Lydkortet er eksternt via firewire. Trenger ikke 64 bit. PS! Fint hvis pcen ikke bråker for mye siden jeg bruker den i studio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå