s0lberg Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hei. I dag opplevde jeg et problem med min Toyota Corolla. Vridde om tenningen og ingen ting skjedde. Så vridde jeg om tenningen 2-3 ganger og bilen startet og alt var normalt. Av den grunn mistenker jeg at det ikke er startmotoren som er gåen. Snakket med kompis, og han mente det mest sannsynlig var innslaget som tullet. Så noen som har byttet innslaget, og hvor man eventuelt får kjøpt nytt? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Alt etter hvor du bor så finnes det egne start- og dynamo-verksteder som raskt og rimelig tar en overhaling på innslaget. Billigst er det jo selvsagt om du selv kan demontere og montere starteren... I Bergen er det 2 slike verksteder. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Hei. Har prøvd å sende mail til noen verksted jeg fant her i byen. Men noen som har erfaring med å bytte sånn innslag, å om man eventuelt kun får tak i innslaget alene? Endret 16. september 2013 av s0lberg Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Kjører selv en Corolla 98mob(E10) som av å til bare klikker i starteren. Er en kontakt som blir nedslitt i innslaget. Du får kjøpt rep.sett hos Toyota og dette er helt vanlig. Du trenger ikke kjøpe hele starteren. Bare hør om det klikker neste gang du får problemet(kun ett klikk i takt med at du vrir om tenning). Så er det bare å vri å vri helt til den klarer å slå inn. 2-3 ganger pleier å gjøre susen på bilen min =) Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Jepp, hører et klikk i det jeg vrir om tenningen. 2-3 ganger gjør susen på min bil å. Har du noe formening om hva ca pris på det rep.settet koster ? Å hva følger med rep.settet? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 En kamerat av meg hadde også en gammel Corolla eller Carina en gang tilbake i tiden. Var 96 modell tror jeg. Han måtte slenge igjen døra samtidig som han prøvde å starte for å få den til å starte skikkelig. Svakt batteri tror jeg var problemet i hans tilfelle. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Tja, vil tippe 2-300 kroner for dette rep.settet, men jeg aner egentlig ikke. Kan sjekke på mitt reg.nr i morgen så skal du få ekstakt pris. Jeg jobber på Toyota og fikk bare dette settet slengt i trynet av sidemann. Har ikke byttet det enda. Er visst bare den ene kontakten som blir slitt så man trenger ikke bruke alle delene. 1 Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Hei. Har forresten en 1,3 liters motor med navn 4E- FE. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Fant du ut av noe? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ehhh nei, fordi det har jeg glemt Prisen på dette rep.sette er egentlig uvesentlig da det kommer ann på rep. tiden ditt verksted tar for jobbe. La oss si settet koster 300,- Overhalte min egen starter i går. Brukte 30min, men jeg skrur ufint fort på egne biler Starteren er som ny. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Fant nå en ny starter hos Skruvat til 1400 kr. Så tenker det er vel muligens lettere å bare bytte hele starteren da. Men kan jeg konstantere at det er innslaget og ikke eventuell tenning som er ødelagt på noe som helst måte, uten å demontere starteren for å se? Vet tenningen i bilen har vært litt vrien det siste året, av og til må man jukke litt fort å få vridd om tenningen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Sliter litt med låsen selv også, men har funnet ut at dette er slitt nøkkel. Prøv med reservenøkkel å se om låsen går lettere. For å finne ut om det evt. kan være låsen som tuller så må du få målt på den lille ledningen som går inn på starteren. Du må holde starteren på det klikket(når den ikke vil slå inn) uten å returnere nøkkelen. Da skal du ha 12 volt på den lille ledningen som betyr at låsen er i orden. Er det feil med låsen vil du ikke få noe spenning her. Siden det klikker i starteren hver gang hadde jeg ikke brydd meg om å måle dette. Orginalstarteren er av en mer solid og annen konstruksjon. Ny koster den litt over 7000,- orginalt og dem ryker aldri bortsett fra slitt kontakt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå