yahord Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hei. Jeg har kun 100 mb igjen på C: partisjonen etter at jeg var dum nok til å kun sette den på 25 gb når jeg installerte windows for noen år siden. Nå vil jeg gjerne flytte plass fra de andre partisjonene, men har lite suksess så langt. Jeg har flyttet plass fra G (som skal være samme disk (disk 1)) og har nå 50 gb med 'unallocated space' på disken.Jeg hadde intrykket at jeg kunne da utvide C med den plassen som nå er til overs, men jeg når jeg prøver å utvide plassen, så er C grået ut, selv om jeg kan merge den tilbake til G. Hva må jeg gjøre for å få utvidet C:? Den er helt skrapet for unødvendige filer, men winsxs og andre mapper som jeg ikke tør å røre har vokst seg til henholdsvis 10-12 gb. Takk for all hjelp! Det setter jeg stor pris på Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hvis du legger ut et bilde av din Diskbehandling så er det enklere å vurdere hva du kan gjøre. Det er enkelt å utvide når "Unallocated" følger rett etter partisjonen (dvs på høyre side, visuellt sett). Det kan gjøres i Diskbehandling. Men hvis det er en partisjon i mellom, så er det en mye større jobb. Da må programmet flytte alle sektorene i denne partisjonen, og det kan ta mange timer. 1 Lenke til kommentar
yahord Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Hvis du legger ut et bilde av din Diskbehandling så er det enklere å vurdere hva du kan gjøre. Det er enkelt å utvide når "Unallocated" følger rett etter partisjonen (dvs på høyre side, visuellt sett). Det kan gjøres i Diskbehandling. Men hvis det er en partisjon i mellom, så er det en mye større jobb. Da må programmet flytte alle sektorene i denne partisjonen, og det kan ta mange timer. Hei Hårek! Takk for svar Jeg legger ut et bilde her. Denne maskinen er et rot og jeg kommer til å formatere og omstrukturere hele systemet så fort jeg har litt fri fra dette oppdraget, men inntil videre prøver jeg så godt jeg kan å jobbe med det jeg har. Forøvrig ser jeg nå at det jeg trodde hadde blitt til unallocated space har blitt formatert til partisjon (I:) ... Litt usikker på hvordan det skjedde (nå har jeg vært borte på en annen jobb i mellomtiden), men jeg er som du skjønner, ikke så god på dette området. Jeg tør å påstå at jeg er ganske datakyndig ellers Setter stor pris på gode råd. - Pål Endret 23. september 2013 av yahord Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hvis du har mulighet til å flytte innholdet på G til en annen disk, så er det det jeg ville valgt. Da kan I og G slettes, og C utvides. 2 Lenke til kommentar
yahord Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Ok. Jeg har en del software installert på (G:), men en del plass igjen, så jeg hadde håpet på at jeg bare trengte å ta et stykke av den som jeg kunne legge på (C:)...Da blir jeg vel pent nødt til å ta backup av det jeg trenger og gjøre som du sier Jeg tror kanskje det ender med at jeg reformatere hele disken og installerer Win på nytt... Like greit. Mange år siden sist. Takk for hjelpen Hårek! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå