YBD Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hei, Jeg har nettopp flyttet til leilighet inkl. internett der jeg ikke har tilgang til ruteren, og dermed ikke får åpnet porter. Jeg har en Synology NAS stående i leiligheten som jeg veldig gjerne skulle hatt tilgang til når jeg ikke er hjemme, men jeg forstår at dette kan bli vanskelig. Likevel lurer jeg på om det finnes noen løsning på dette? Jeg tenker på hvordan logmein.com fungerer - her kan man kontakte en PC hvor som helst uten å åpne porter. Er det mulig å sette opp en lignende forbindelse med en NAS? Supert om noen kan forklare litt, uansett om det går eller ikke går :-) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det kan nok hackes til ved å f.eks. koble nettverket ditt til en ekstern VPN-tjener, og så koble til den samme tjeneren når du skal ha tilgang fra et annet sted. Men det er langt fra en ideell løsning. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Synology har jo QuickConnect, som ikke krever noen routerkonfigurasjon for å fungere. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det er gode guider på synology.com med tekst og bilder... ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå