Gå til innhold

Hverdags middag, hva skal man ha til middag? :)

Luigi85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker nakkekoteletter! Det er billig, og lett å lage.

Smør en ildfast form med litt olje, legg oppi kotelettene og ha på litt salt og pepper. Stekes på 200 grader i 40-50 minutter.

Kutt opp et par poteter i skiver (eller båter), og tilsett de mot slutten av steketiden. De trenger rundt 10-12 minutter.

Serveres med surkål og stekt løk.

En kjempegod middag til under femtilappen. (To koteletter, to poteter, én løk)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tenkte å legge inn en tråd der folk kunne komme med gode middagsforslag slik at andre kan få litt inspirasjon. Det er ikke alltid like enkelt å komme på noe som frister til middag på hverdager! :)

Alt frister og er frastøtende på samme tid. Hvis du titter nøye ned på det du har på tallerkenen, vil du finne de 80% med "mat" som vi ikke gjør oss noen som helst annen nytte av, enn at det kommer ut der bak, i en helt annen form, farve, smak og odør. Derfor er all mat i utgangspunktet like delikat og velsmakende

Mitt middags forslag: Hopp over middagen, og gå sulten til sengs - utsett første måtidet så langt du bare klarer ut over morgendagen, og få med deg at alt smaker fantastisk godt og gir metningsfølelse når du da må sette deg til bords!

:)

Lenke til kommentar

Kjøp ting når de er på tilbud, og bruk fryseplassen for det den er verdt. Kjøpte en stor indrefilet på fredag, ca 600g til 90,- (149,- pr. kg). Til meg som bor alene blir det tre måltider med over 200g kjøtt. I tillegg er kjøttet av fantastisk kvalitet og er billigere enn en pakke kjøttdeig/karbonadedeig per målid.

Laget to nydelige indrefilèt-burgere, med bacon, guacamole, sopp, paprika, løk++, for ca 75-80 kr tilsammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...