warioman Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Tenkte jeg skulle starte en tråd om storylinen i Zelda. Mange som spekulerer i hvordan den vil fortsette, hvordan alt henger sammen osv, så her er det bare å fyre løs om hva du mener om hvordan storyen henger sammen, eller hvordan tanker du har rundt det. Her kan vi diskutere det Endret 16. september 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Den timelinen som ble lansert (og forklart av gametrailers på deres nettside) gir en grei mening i alt.Selvom jeg foretrekker at hvert spill forteller samme historie men på forskjellige måter, hvor noen enkelte er direkte oppfølgere, some Majoras mask for Ocarina of time. 2 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 meget bra story da Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Gir nok blaffen i historien i Zelda-spill. Det er ikke derfor jeg spiller dem. Jeg spiller pga gameplayet, humoren, puzzles og så videre. Men jeg skulle mer enn gjerne likt å se et Legend of Zelda som faktisk handlet om Zelda. Sigh... begynner å bli drittlei Link og Mario. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Gir nok blaffen i historien i Zelda-spill. Det er ikke derfor jeg spiller dem. Jeg spiller pga gameplayet, humoren, puzzles og så videre. Men jeg skulle mer enn gjerne likt å se et Legend of Zelda som faktisk handlet om Zelda. Sigh... begynner å bli drittlei Link og Mario. Uten story er jo Zelda egentlig meningsløst. Spillet vil ikke fenge spillere og bare være for folk som har interesse for puzzles, men spillet ville sånn generelt da ikke vært interessant i mer enn 1 time. Skulle gjerne ha sett nintendo komme ut med The Legend Of Zelda: Valley Of The Flood. Dette spillet var de igang med, før de bestemte seg for å lage Skyward Sword. Dette spillet baserte seg på hvordan Hyrule ble oversvømt etter Zelda hadde sendt Link tilbake i tid etter ganon var beseiret. Om du begynner å bli lei av Link og Mario, så er det nok på tide du begynner å spille "moderne" skytespill eller andre "realistiske" spill. Eller generelt ikke kjøper nintendo lenger, siden uten Link og Mario har ikke nintendo lenger noe å basere spillene sine på 2 Lenke til kommentar
Cord Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Den timelinen som ble lansert (og forklart av gametrailers på deres nettside) gir en grei mening i alt. Selvom jeg foretrekker at hvert spill forteller samme historie men på forskjellige måter, hvor noen enkelte er direkte oppfølgere, some Majoras mask for Ocarina of time. Finnes her:http://www.gametrailers.com/full-episodes/m99jrq/gt-retrospectives-legend-of-zelda-retrospective--complete-collection Anbefaller de som ikke har sett den ennå, å ta en titt:-) Lenke til kommentar
gunda91 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Denne er langt bedre: http://www.youtube.com/watch?v=fgzPeVe5P0Q Endret 29. september 2013 av gunda91 Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 ...Hva kan jeg si? Det er i utgangspunktet ikke noe særlig til plot, men spillene pleier å være flinke til å bygge opp en stemning, samt en verden det er spennende og leve seg inn i. Styrken til historien er kanskje nettopp det at en ikke får slengt så mye fakta og fancy plottvister mot seg, men heller får servert en ramme, som en selv kan dikte videre og leve seg inn i. Likevel vil jeg si at det i første rekke er i gameplayet, styrken til Zelda-spillene ligger. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Styrken til historien er kanskje nettopp det at en ikke får slengt så mye fakta og fancy plottvister mot seg, men heller får servert en ramme, som en selv kan dikte videre og leve seg inn i. og det er vel også årsaken til at Zelda-serien ikke har fått voice actors itillegg. Du lager dine egne stemmer på characterne i spillet. Personlig merker jeg sjeldent storyen mens jeg spiller, men kjøper som regel collector's edition av spillene og det er morro å lese igjennom i etterkant (alt man ikke la merke til og motsatt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå