Kurt Lekanger Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 ...og Microsoft vurderte Surface-mobil.Nokia holdt på å satse på Android Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nokias største feil hittil! 7 Lenke til kommentar
Brutal_Bob Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 "lenge før Microsoft og Microsoft begynte å forhandle om avtalen som førte til at Microsoft nylig kjøpte Nokias mobilavdeling for 7,2 milliarder dollar. " Hvem forhandlet med hvem? "Microsofts tidligere samarbeidsavtale med Microsoft om Windows Phone ville utløpe i slutten av 2014" Mer forvirra nå.... Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Husker jeg sa til nokia under en nettprat på hw for farr?år siden at dem driver med kommer til å gå i "dass"(win), fikk ikke svar tilbake. Hehe Endret 16. september 2013 av -PoWa- 2 Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 "lenge før Microsoft og Microsoft begynte å forhandle om avtalen som førte til at Microsoft nylig kjøpte Nokias mobilavdeling for 7,2 milliarder dollar. " Hvem forhandlet med hvem? "Microsofts tidligere samarbeidsavtale med Microsoft om Windows Phone ville utløpe i slutten av 2014" Mer forvirra nå.... Ooops. Har fikset nå. Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Nokias største feil hittil! Vanskelig å si. Pr i dag er det vel bare Samsung som tjener penger på Android. Endret 16. september 2013 av mandelbrev 2 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Vanskelig å si. Pr i dag er det vel bare Samsung som tjener penger på Android. Det stemmer vel ikke helt. HTC har hatt enorm vekst fra de lanserte sin første Android telefon, og merker som ZTE og Huawei hadde knapt eksistert uten. Sony & LG tjener vel også penger om dagen, selv om det ikke er like mye som Samsung. 1 Lenke til kommentar
hubar Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nokias største feil hittil! Ja, for HTC, Motorola og LG tjener jo voldsomt med penger på Android.... 2 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Windows telefonene til de nevnte produsentene selger jo enda mindre, så og si de ikke tjener på grunn av Android skjønner jeg ikke helt. Om Samsung grier tjene på Android, så er det jo ikke Android i seg selv som er problemet er det vel? 1 Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Omsetning er ikke det samme som resultat. Endret 16. september 2013 av mandelbrev Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nokia hadde en sterk merkevare, så med et OS folk faktisk vil ha tror jeg de definitivt hadde gjort det vesentlig bedre enn de har med Win Phone ja.. 4 Lenke til kommentar
ladnum Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nokia lager fantastisk hardware, kunne vært spennende å se hva de hadde fått til med Android. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hvis det er bare Samsung som tjener penger på Android, får de andre slutte å fylle opp mobilene sine med innmat fra Samsung, da. Selv Lenovo selger flere Android-telefoner enn Nokia selger Windows-telefoner, så det er ikke antallet det står på. Also: kilde, plz. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Takk gud for at de valgte Windows Phone og ikke forsvant i mengden blandt android. 3 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Er glad for at Nokia holdt seg til WP. Har en Lumia 925 nå, og er ganske fornøyd. Herlig forfriskende OS, selv om jeg på ingen måte vil si at det er perfekt eller ferdig. Hadde samme mobil kommet med Android, hadde det ikke vært sjans i havet for at jeg hadde kjøpt den. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nokia er nå største produsent på sin plattform. Alternativt ville være en veldig usikker satsning på Android, og det er umulig å spå hvordan det ville utartet seg, men det er ingen hemmelighet at i alle fall HTC ser mye rødt i regnskapene. Og resultatene for de øvrige har vært litt opp og ned også. WP øker imidlertid sine markedsandeler jevnt over, og ikke nok med det. Om vi ser på markedsandeler 2012 vs 2013, viser de fleste målinger at WP øker og iOS faller. Dette betyr at WP, og da primært Nokia, har flere nye kunder år til år enn apple. Det jeg også legger merke til er at (og dette er min personlige oppfatning basert på folk i mitt nærmiljø) folk som har brukt apple frem til nå er mer tilbøyelige til å velge WP fremfor Android om de først skal bytte OS. 1 Lenke til kommentar
Tiller1K Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nokias største feil hittil! Vanskelig å si. Pr i dag er det vel bare Samsung som tjener penger på Android. Feil, men Samsung tjener suverent mest. De bruker også suverent mest på markedsføring. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nokia er nå største produsent på sin plattform. Alternativt ville være en veldig usikker satsning på Android, og det er umulig å spå hvordan det ville utartet seg, men det er ingen hemmelighet at i alle fall HTC ser mye rødt i regnskapene. Og resultatene for de øvrige har vært litt opp og ned også. WP øker imidlertid sine markedsandeler jevnt over, og ikke nok med det. Om vi ser på markedsandeler 2012 vs 2013, viser de fleste målinger at WP øker og iOS faller. Dette betyr at WP, og da primært Nokia, har flere nye kunder år til år enn apple. Det jeg også legger merke til er at (og dette er min personlige oppfatning basert på folk i mitt nærmiljø) folk som har brukt apple frem til nå er mer tilbøyelige til å velge WP fremfor Android om de først skal bytte OS. Hva så? De var største produsent på symbian også, hadde det vært en god ide å fortsette med det? Og joa, de vokser på bekostning av IOS, men alternativet har aldri vært å levere telefoner med IOS, men med android. På samme tid WinPhone har vokst 3,5 millioner enheter har android vokst nesten 100 millioner. Selvfølgelig er det umulig for oss begge å vite hva som hadde skjedd i en alternativ virkelighet, men jeg kjøper ikke helt argumentene dine. AtW 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nå er jeg ganske sikker på at Nokia kommer til å selge 0 millioner WP-telefoner om to år, så det er litt seint å vifte med grafer som viser en økning (på en tjuetredjedel av økningen til Android). Fra 122 millioner enheter i Q4 2010, til 0 millioner enheter. Det er bare ingen måte dette regnestykket kan settes opp for å få Nokia til å ha gjort en rett strategiendring. 2 Lenke til kommentar
Conda86 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg hadde uten tvil valgt Nokia neste gang jeg skal kjøpe telefon dersom den hadde kommet med Android. Jeg er super Nokia Fan, men også super Android fan. Tenk å ha de 2 sammen da! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg