Gå til innhold

Oppgradere PC eller selge og kjøpe nytt

Anbefalte innlegg

Har en maskin med følgende spesifikasjoner:

Fractal R3
ASUS M4A87TD USB3 AM3 ATX
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 1600MHZ (2X4GB)
AMD PHENOM II X6 1090T BE 3.2GHZ

ANTEC KÜHLER H2O 620

COOLER MASTER GX ATX12V 2.3 650W
SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB

CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 120GB SSD

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB

Mitt spørsmål er hvorvidt jeg bør gå for en oppgradering av denne eller om jeg heller bør gå for alt nytt og forsøke og selge denne?

Dersom jeg skal oppgradere må jeg uansett ha nytt HK da det ikke finnes noe bedre CPU alternativer for am3 socket enn den jeg har, ihvertfall ikke lett tilgjengelig. Jeg vil også oppgradere skjermkortet, noe som til sammen vil koste ca. 4500.

Det jeg er ute etter er en maskin som "ligner" på den jeg har (opprinnelig prissjikt, ca 10 000), men som er up-to-date, om dere skjønner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se hvor langt du klarer å overklokke CPUen ;)

Ellers så har du jo egentlig en bra pc.

Har overklokka den til 4 ghz (tror jeg, sitter på jobb nå) men den er ikke hundre prosent stabil, har fått to BSOD siden jeg overklokka den pluss noen mindre alvorlige krasjer. Det største problemet er at jeg får kraftige fps drops etter ca en halvtime på tilnærmet full load for så å få det med jevne mellomrom, alt fra 5 til ti minuttur mellom. Har overvåket temperaturene og finner ikke noen ting der som tyder på at ting blir for varmt. Har ikke lyst å bruke for mye tid på å feilsøke, så derfor tenker jeg at om jeg bytter hk, cpu, gpu vil nok også problemet forsvinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...