G Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Typisk media med den overskriften der. Virker som alt handler om å skaffe flest mulig klikk. Det er ikke slik at Telenor struper hastigheten til One Call. Det er One Call som ikke ønsker høyere hastighet. Men det er vel en overskrift som ikke selger? Men, jeg tviler også på at Telenor gjør noe ekstra for OneCall, i og med at det er en direkte konkurrent til Telenor gjennom Network Norway. OneCall kjøper en tjeneste, og da leverer de sikkert det OneCall har spurt etter og ikke noe mer. Om det går an å lage noen hindre som gjør dem dårligere enn Telenor selv, så gjør de nok også det. En dårlig ting med OneCall som er blitt diskutert er roaming-opplevelsene. Det er ikke skikkelig samarbeid i bransjen, og alle sitter på de tuene de kan så lenge de kan. Når mobilnettet falt ut i Norge sist gang, så var det problemer å kunne benytte konkurrentenes mobilnett. Det er en stor ulempe for kommunikasjonsredundansen. Men, om du hadde utenlandsk SIM-kort, så var alle nettene åpne for deg, så sant det gikk trafikk i dem under krisen. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Har også vært utrolig fornøyd med Netcom, men i en ny studenttilværelse byttet jeg til Chess og merker ingen forskjell. Gjorde det samme selv. Chess er ganske kurant. Akkuratt nå har jeg et ganske dyrt telenor bedriftsabonnement med dyr datapakke, men synes likevel Netcom er bedre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Holder meg til Chess! Jeg hadde OneCall en gang.. ALDRI MER! De bare bytta abonnement en gang og sa ikke ifra engang.. Så kom plutselig regning først på 600 og så 800.. Etter det var det rett og slett NOK! Den typen der gjør meg kvalm.. Alle mobil og internettilbydere gjør dette så OneCall er ikke noe værre enn andre der. Det er grådig irriterende når det skjer, men da kan man jo bare bytte. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Alle mobil og internettilbydere gjør dette så OneCall er ikke noe værre enn andre der. Det er grådig irriterende når det skjer, men da kan man jo bare bytte. Nei, bla Netcom og Telenor gjør ikke dette. Da står du på gammelt abonnement, til du selv samtykker til endring. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Grunnen til at jeg fjernet det er fordi jeg brukte mer og mer data, og da blir det fort dyrt med 1kr/MB som jeg tror var prisen da jeg skiftet. One Call har jo gunstige priser på datapakker da. Enkelt å legge det til abbonementet. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 One Call har jo gunstige priser på datapakker da. Enkelt å legge det til abbonementet. Det kom i ettertid tror jeg, samtidig så tviler jeg på at de kan levere samme tilbudet som jeg har med Chess, der jeg får 1GB til 99 kr. Lenke til kommentar
kepeder Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Har selv OneCall og er en svært fornøyd kunde. Jobber selv med kundeservice og av det jeg har vært i kontakt med kundeservicen deres, er at de har veldig gode rutiner og medarbeidere. Har benyttet dem helt fra oppkjøpet av tidligere IPEA og fra faktura til nå norgespakken. Problemer med dekningen syner jeg er rart at så mange har problemer med. Har selv en Lumia 920, og har ennå ikke opplevd å miste dekningen på beskrevet måte. Selv ytterst i Bremanger var det full 3G dekning. Samtidig vil jeg minne om at man kjøper en totaltjeneste, og det vil da være tilknyttet vilkår og betingelser. I November 2012 innførte Netcom et nytt vilkår alle abonnenter som skal si opp vil bli kjent med. Når man sier opp, uansett hvor lang oppsigelsestid eller hvor tidlig man sier opp, så må man betale ut deres fakturaperiode. Siden Netcom fakturerer fra 06.-05. Hver måned, så vil man måtte betale frem til den 05, om bindingstiden er for eksempel den 10. (altså nesten en måned ekstra). Dette slapp jeg etter en runde med Forbrukerrådet. (Noe som alle med binding opprettet før November 2012 bør ta kontakt med). Dette er også noe som man slipper med OnwCall. Her betaler du rett og slet så lenge man ønsker å være kunde. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Har selv OneCall og er en svært fornøyd kunde. Jobber selv med kundeservice og av det jeg har vært i kontakt med kundeservicen deres, er at de har veldig gode rutiner og medarbeidere. Har benyttet dem helt fra oppkjøpet av tidligere IPEA og fra faktura til nå norgespakken. Problemer med dekningen syner jeg er rart at så mange har problemer med. Har selv en Lumia 920, og har ennå ikke opplevd å miste dekningen på beskrevet måte. Selv ytterst i Bremanger var det full 3G dekning. Samtidig vil jeg minne om at man kjøper en totaltjeneste, og det vil da være tilknyttet vilkår og betingelser. I November 2012 innførte Netcom et nytt vilkår alle abonnenter som skal si opp vil bli kjent med. Når man sier opp, uansett hvor lang oppsigelsestid eller hvor tidlig man sier opp, så må man betale ut deres fakturaperiode. Siden Netcom fakturerer fra 06.-05. Hver måned, så vil man måtte betale frem til den 05, om bindingstiden er for eksempel den 10. (altså nesten en måned ekstra). Dette slapp jeg etter en runde med Forbrukerrådet. (Noe som alle med binding opprettet før November 2012 bør ta kontakt med). Dette er også noe som man slipper med OnwCall. Her betaler du rett og slet så lenge man ønsker å være kunde. Jeg opprettet en bindingsavtale med Netcom 10. August 2012, jeg ble fakturert 10. I hver måned. Jeg sa opp abonnementet og ble Chess kunde 12. August 2013 helt kostnadsfritt. Så har vi anekdote mot anekdote. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Eg har flere venner som har hatt One Call, som har hatt mye større problemer med dekning enn eg har hatt som Telenorkunde. Samtlige har byttet, og både hos Netcom og Telenor opplever de mye bedre kvalitet. Så One Call lyver 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har prøvd OneCall, og har hatt mistanke om at Telenor driver å aktivt motarbeider selskapet OneCall. Dette var greit å få lese om, men var langt i fra noen kjempeoverraskelse. Telenor motarbeider ikkje. Les artikkelen. One Call er ikkje villig til å betale Telenor for at One Call sine kunder skal få maksimal hastighet i Telenor sitt nett. Det er bare de kundene som har de dyreste abonementene hos Telenor som alltid får maksimal hastighet. Lenke til kommentar
G Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Chess er TeliaSonera eid, og det samme er Netcom og Nextgentel. Litt greit å holde litt styr, rede på hva som er hva i markedet. Det er fort gjort å glemme slikt, og tro at det finnes flere egentlige aktører enn det faktisk gjør. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Chess er TeliaSonera eid, og det samme er Netcom og Nextgentel. Litt greit å holde litt styr, rede på hva som er hva i markedet. Det er fort gjort å glemme slikt, og tro at det finnes flere egentlige aktører enn det faktisk gjør. Ja regner med at de fleste vet at Chess = Netcom og telenor = Talkmore og Djuice, men nå er det faktisk Telio som eier NextGentel Lenke til kommentar
G Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 My mistake. Ser ut til at påstanden om at Telio eier Nextgentel holder vann, så det holder. De 20 største aksjonærene i Telio for ordens skyld, slik at man kan utelukke TelioSonera som aksjonær i Telio (om enn det ikke eies av holdingselskaper for å holde eierskapet noe bedre skjult, dersom TelioSonera har en bit av Telio-kaken): http://www.telioholding.no/Investor-relations/Share-information/Top-20-shareholders Lenke til kommentar
G Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Hvor mange store har man da? - Telenor (Talkmore, dJuice, Canal Digital, RiksTV (33 %), Bredbåndbolaget, Tele2 Danmark, og en haug andre selskaper) - Network Norway (Tele2, OneCall, MyCall) - TeliaSonera (Netcom, Chess, Turkcell, Yoigo, Megafon, og andre) - EQT (Ventelo, Broadnet) - Lyse Energi (Lyse mobil, Altibox) - Telipol - Telio (Nextgentel) pyramidebasert (MLM - multi level marketing) basert: ACN kontantkort: - Chili Mobil - Xito (eiere er blant annet DnBNOR Bank og Tafjord Kraft) Flere? Endret 20. september 2013 av G 1 Lenke til kommentar
KaareNilsen Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Telenor skulle ALDRI ha fått ta over selve nettverket med hele telefonsystemet fra staten etter at det gamle Televerket ble hevet på skraphaugen. Da Telenor ble dannet som et uavhengig selskap, skulle staten ha opprettet og eid 100% hele telefonnettverket i Norge og med ansvar for all utbygging i fremtiden. Bare slik kunne man ha beholdt sunn konkurranse på like vilkår og slik at alle operatører fikk de samme prisene for selve linjene. Når Telenor eier det meste av nettverk sammen med NetCom, har de bukta og begge endene og kan diktere i stor grad prisene, noe de har gjort og fortsatt gjør. Telenor tillater rett og slett ikke at andre selskap får den inntjeningen de selv har. DET er det som er riv ruskende galt i telemarkedet. 4 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Samtidig vil jeg minne om at man kjøper en totaltjeneste, og det vil da være tilknyttet vilkår og betingelser. I November 2012 innførte Netcom et nytt vilkår alle abonnenter som skal si opp vil bli kjent med. Når man sier opp, uansett hvor lang oppsigelsestid eller hvor tidlig man sier opp, så må man betale ut deres fakturaperiode. Siden Netcom fakturerer fra 06.-05. Hver måned, så vil man måtte betale frem til den 05, om bindingstiden er for eksempel den 10. (altså nesten en måned ekstra). Dette slapp jeg etter en runde med Forbrukerrådet. (Noe som alle med binding opprettet før November 2012 bør ta kontakt med). Dette er også noe som man slipper med OnwCall. Her betaler du rett og slet så lenge man ønsker å være kunde. One Call har nøyaktig samme forbehold ved oppsigelse som Netcom. Fra punkt 14 i vilkårene deres: "Kunden vil ved oppsigelse bli fakturert full månedsavgift uavhengig av når i måneden abonnementet avsluttes. Man vil samtidig få fullt utbytte av inkludert forbruk og eventuell rabatt." Så om nummeret ditt overføres til ny leverandør i begynnelsen av en måned så vil du måtte betale ut hele perioden hos One Call, så de er ikke bedre enn Netcom på det punktet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 https://www.facebook.com/groups/667632406602595/ Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 (endret) . Endret 3. november 2013 av Tvetefoto Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Telenor skulle ALDRI ha fått ta over selve nettverket med hele telefonsystemet fra staten etter at det gamle Televerket ble hevet på skraphaugen. Da Telenor ble dannet som et uavhengig selskap, skulle staten ha opprettet og eid 100% hele telefonnettverket i Norge og med ansvar for all utbygging i fremtiden. Bare slik kunne man ha beholdt sunn konkurranse på like vilkår og slik at alle operatører fikk de samme prisene for selve linjene. Når Telenor eier det meste av nettverk sammen med NetCom, har de bukta og begge endene og kan diktere i stor grad prisene, noe de har gjort og fortsatt gjør. Telenor tillater rett og slett ikke at andre selskap får den inntjeningen de selv har. DET er det som er riv ruskende galt i telemarkedet. Det stemmer ikke, prisene reguleres av konkurransetilsynet, og ble vel nettopp skilt fra staten for å skape konkurranse. Dersom ting var slik du beskriver det, ville det ikke vært mindre operatører som f.eks OneCall. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 https://www.facebook.com/groups/667632406602595/ haha, for en patetisk gjeng! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg