-KooPa Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det er jo idioti å betale løpende pris på datatrafikk uansett, man velger abonnement med databruk inkl. Folk har forskjellige behov, det er faktisk ikke slik at alle har behov for eller penger til abonnement med inkludert datatrafikk. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Noe av det her du tenker på? http://www.mobilen.no/artikler/slik-skal-big-data-bli-big-money/134745 Ja, der var artikkelen. Takk Ingen tvil om hvem som er mest kåte i denne teknologihverdagen. Telenor viser jo her et fallos som er helt enormt. (bare hold pikken unna min bakende) Velkommen til business verden utenfor gutterommet, man får det man betaler for. Og pdd får man mindre ved å velge OneCall framfor Djuice(Telenor), Talkmore eller f.eks Chess. Ja, jeg forstår jo at de ikke kan være for snille. Men, man skulle jo tro at OneCall skaffer seg "prima vare" når de tegner kontrakter. Min OneCall opplevelse er litt bob-bob. Men kan jo hende de også bedrer seg, eller at mobiltelefonen jeg hadde i det øyeblikket var litt bob-bob. Jeg slet faktisk mest med roaming, noe jeg syntes var dårlig implementert i forhold til den litt eldre mobilen jeg hadde da. Og jeg har ikke fått prøvd det på andre mobiler. Siden stafettpinnen gikk videre til andre. Endret 16. september 2013 av G Lenke til kommentar
abrj Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hadde OneCall faktura for en stund siden, men opplevde til stadig uforklarlige høye regninger selv om jeg brukte telefonen lite, samt dårlig dekning. Her hvor jeg bor i Asker er det ca 2 km nær frisikt til en Telenor-mast, mens det er ca 4 km til en Network Norway mast. Siden telefonen detekterte Network Norway masta så koblet den seg til den (da Network Norway er foretrukket nett for OneCall), med det resultat at jeg fikk 0 og 1 i dekning på telefonen. Gikk jeg fysisk inn og tvang telefonen til å velge Telenor fikk jeg 4 og 5 i dekning fordi jeg da ble koblet til en nærmere mast. Moderen har OneCall og opplever stadig vekk nettrøbbel med de. 3 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Min OneCall opplevelse er litt bob-bob. Men kan jo hende de også bedrer seg, eller at mobiltelefonen jeg hadde i det øyeblikket var litt bob-bob. Jeg slet faktisk mest med roaming, noe jeg syntes var dårlig implementert i forhold til den litt eldre mobilen jeg hadde da. Og jeg har ikke fått prøvd det på andre mobiler. Siden stafettpinnen gikk videre til andre. Det er ikke nødvendigvis telefonen sin skyld, men hvordan ting er satt opp fra OneCall. Det problemet du beskriver der beskriver mange OneCall kunders problem, pga Network Norway er satt som første prioritet. FB sidene deres florerte av misfornøyde kunder med dette problemet. Endret 16. september 2013 av Rusher Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det var sikkert noe liknende jeg opplevde også. Bare du forklarer det med et enda mer jordnært språk. Roaming er jo litt tekniske greier vet du. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Det er ikke nødvendigvis telefonen sin skyld, men hvordan ting er satt opp fra OneCall. Det problemet du beskriver der beskriver mange OneCall kunders problem, pga Network Norway er satt som første prioritet. FB sidene deres florerte av misfornøyde kunder med dette problemet. Riktig. Fint at skapet settes på riktig plass. Telefonen min var litt vanskelig å få til å bytte hvilken mast jeg skulle ha prioritering på. Jeg valgte nemlig å forsøke kundeservice, og de var hjelpsomme nok de. Men telefonen min kunne ikke bruke Telenor fra der jeg bodde, da telefonen nektet å endre på innstillingen for telefonmast (operatør). Det litt uheldige sånn i forhold til at OneCall mistet meg som kunde, var at jeg i etterkant noen dager før porteringen fant ut at om jeg reiste på tur til "stor"-byen, og prøvde å endre telefonmast der, så gikk det plutselig og telefonen holdt så på operatøren også når jeg var kommet meg hjem. Nå hadde jeg satt i gang porteringen, og ønsket ikke å forkludre den prosessen. PGA. jeg liker nummert mitt, og vil ikke miste det ved forkludring i en angreprosess. Jeg gadd ikke gå tilbake. Nå får vi jo se hvordan OneCall blir i framtiden. Husk at Network Norway, OneCall, Tele2 og MyCall har samme eiere da. Men, jeg vet ikke om roaming-preferanser oppleves på samme måte mellom disse fire. En annen ting er at batteriet sannsynligvis har tatt kvelden i den gamle og ellers supre Bada OS baserte telefonen. Jeg gidder i øyeblikket ikke kjøpe nytt batteri. Da det er både en liten tanke tungvint, selv om ikke det er det største hinderet, og det koster jo litt penger. Nå kommer det jo telefoner på løpende bånd som nyheter i media. Så jeg er litt sånn usikker på hva jeg gjør i neste steg. Endret 16. september 2013 av G Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Bytter faktisk TIL One Call fra Netcom, møkka abo. hele gjengen etter shitcom begynte med det der fri greiene for alt unntatt data (som er latterlig og Ola Nordmann går 5 på).. Grunnpakka + Mobildata Fri = Uslåelig pris, så gjenstår det å se på dekningen.. Noen som vet om jeg kan kjøre "manuell operatør" og holde meg til Telenor hele tiden? (Hvem faen trenger 50mbit/s på en tlf der man kun har 5Gb anyway i mnd) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Bytter faktisk TIL One Call fra Netcom, møkka abo. hele gjengen etter shitcom begynte med det der fri greiene for alt unntatt data (som er latterlig og Ola Nordmann går 5 på).. Grunnpakka + Mobildata Fri = Uslåelig pris, så gjenstår det å se på dekningen.. Noen som vet om jeg kan kjøre "manuell operatør" og holde meg til Telenor hele tiden? (Hvem faen trenger 50mbit/s på en tlf der man kun har 5Gb anyway i mnd) Uslåelig for hvem? Både Talkmore og Chess har bedre abonnement med fri-data for personer som bruker telefonen endel til andre ting. Mobiltbredbånd abonnementer har mer en 5gb i mnd... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Samme pokkern hva One Call leverer. Reklame terroren dems er uutholdelig, og jeg ser ikke stort på TV en gang! jeg skal ALDRI ha One Call, da jeg er møkk lei det samme fjaset gang på gang! Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Flyttet fra OneCall etter at de fjernet Faktura abonnementet. Chess er et mye bedre alternativ for de som sender få SMS og ringer lite men bruker mye data. Men for oss "gamle" kunder som hadde faktura abonnementet fikk jo beholde det til samme grunnpris på 49,- Det var nye kunder som ikke fikk Faktura. Har det selv og er strålende fornøyd med det og kundeservicen hos One Call. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Samme pokkern hva One Call leverer. Reklame terroren dems er uutholdelig, og jeg ser ikke stort på TV en gang! jeg skal ALDRI ha One Call, da jeg er møkk lei det samme fjaset gang på gang! Jeg er dritlei Fjordland-reklame på TV. Møkkamat og elendig markedsføring. Virkelig dårlige valg fra A til H. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Men for oss "gamle" kunder som hadde faktura abonnementet fikk jo beholde det til samme grunnpris på 49,- Det var nye kunder som ikke fikk Faktura. Har det selv og er strålende fornøyd med det og kundeservicen hos One Call. Grunnen til at jeg fjernet det er fordi jeg brukte mer og mer data, og da blir det fort dyrt med 1kr/MB som jeg tror var prisen da jeg skiftet. Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Et viktig liten detalj til dersom du velger operatør med flere er er at mobilen din bruker mer strøm ettersom den hele tiden søker å finne network Norway som er primærnettet og foretrukket nett hos onecall kunder. Dette gjelder flere leverandører i markedet som også leverer nett tilbmindtr operatører. At dekningen er lik når du står stille er sant, beveger du deg når du ringer med onecall vil du oftere oppleve brudd enn med en operatør som bare bruker et stort nett. Sånn er det, og sånn kommer det til å være, dessverre. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Dette var vell ingen nyhet. Jeg forsøkte Onecall et halv års tid, men gikk bort i fra det kun pga dårlig hastighet. Hastigheten er en ting, men MSen var grusom. Laste ned nettsider gikk utrolig tregt, selv om en befant seg midt i Stavanger sentrum. Det beste jeg har vært borti er Netcom dersom man betaler for et dyrt surfeabonnement. Ingen tvil om at operatørene prioriterer kunder forskjellig. Endret 16. september 2013 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Holder meg til Chess! Jeg hadde OneCall en gang.. ALDRI MER! De bare bytta abonnement en gang og sa ikke ifra engang.. Så kom plutselig regning først på 600 og så 800.. Etter det var det rett og slett NOK! Den typen der gjør meg kvalm.. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hvorfor er folk så glad i Chess? Jeg ser ikke så mye forskjell i inngangsbilletten på kr 199,- per mnd. ihvertfall. Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Gikk fra One Call til Djuice pga 4G. Samme priser som One Call også. Så for min del er jeg enig med Telenor. Ikke like bra og heller ikke billigere. Kanskje heller: nesten like bra, til samme pris:) Her er hele familien i Djuice og her blir vi! Lenke til kommentar
Alf Ivar-WR1H6PT1 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Typisk media med den overskriften der. Virker som alt handler om å skaffe flest mulig klikk. Det er ikke slik at Telenor struper hastigheten til One Call. Det er One Call som ikke ønsker høyere hastighet. Men det er vel en overskrift som ikke selger? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Dette var vell ingen nyhet. Jeg forsøkte Onecall et halv års tid, men gikk bort i fra det kun pga dårlig hastighet. Hastigheten er en ting, men MSen var grusom. Laste ned nettsider gikk utrolig tregt, selv om en befant seg midt i Stavanger sentrum. Det beste jeg har vært borti er Netcom dersom man betaler for et dyrt surfeabonnement. Ingen tvil om at operatørene prioriterer kunder forskjellig.Har også vært utrolig fornøyd med Netcom, men i en ny studenttilværelse byttet jeg til Chess og merker ingen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg