Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kombinert gressklipper og snøfres

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, vi har ei gressplen på litt over 2 mål og tenker nå på og invistere i ny gressklipper(traktorgessklipper). VI har også veldig stor gårdsplass som fort tar 3-4 timer å måke og ser derfor litt på muligheten for å kjøpe en kombi klipper med både klipp og snøfres.

Er det noen som har et slikt produkt og kan fortelle litt om hvordan det funker? Eller noen som vet om et produkt som ikke ligger i 30-50.000 klassen?

Personlig kunne jeg tenkt meg å ha en robotgressklipper + en vanlig snøfres ved siden av da dette også mest sannsynlig blir billigere. Noen som har en slik de vil dele erfaringer med?

Tar også imot andre forslag.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig nødvendig med sitteklipper på 2 mål?

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her på vestlandet med tung, våt snø må en godt opp i pris for å finne en fornuftig snøfres. Selv har jeg brukt en del Hondafreser, sist vinter gikk det i HSS 970 TS, og den gjorde rett og slett ikke en god nok jobb med mindre man begynte fresingen i samme sekund første snøfnugg traff bakken. Den eneste snøfresen jeg har vært fornøyd med er AEBI HC55 (den kan forresten også klippe gress, men ikke om du skal ha "prydplen").

Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig med sitteklipper på 2 mål?

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her på vestlandet med tung, våt snø må en godt opp i pris for å finne en fornuftig snøfres. Selv har jeg brukt en del Hondafreser, sist vinter gikk det i HSS 970 TS, og den gjorde rett og slett ikke en god nok jobb med mindre man begynte fresingen i samme sekund første snøfnugg traff bakken. Den eneste snøfresen jeg har vært fornøyd med er AEBI HC55 (den kan forresten også klippe gress, men ikke om du skal ha "prydplen").

bruker idag 2-3 timer på å klippe gresset, skulle gjerne klipt 2-4 ganger i uken for å få ønsket resultat. Da jeg kommer hjem rundt 6 hver dag har jeg ikke mye tid til å fikse plenen.

Hadde det vært en firkant på 2 mål hadde det nok gått raskt, men med krinker og kroker, trær, bakker og div. tar det ganske mye lengre tid.

Kjøp hver for seg, det er mye enklere! Ellers så finnes det nesten ikke noe bra på markedet som kombinerer disse to. Kjøp en snøfreser for 11-15.000 og en sitteklipper for 11.000 Da blir det ca 24.000 totalt. :)

Spørs om jeg går for en av hver etter å ha lest litt ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...