pkalle Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Quote: On 2001-10-28 01:11, xonic skrev:det er sant at retail versionen er noen ganger høyere clocket, og lavere clocket på bulk. men det er bare av sikkerthet for varme osv. ikke noe problem for kortet og bli clocket opp til den samme som retail, kamerat av meg har ati radeon 64DDR bulk, den var lavere en retailen. han clocket den bare opp. noe som han faktisk leste på ati siden. Om det ikke fremgår i salgs opplysningene er det en grunn som gir rett til å heve kjøpet, etter angrefrist eller mangelende opplysninger om varens tilstand ved kjøp. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Quote: On 2001-10-28 01:01, PIIIpower skrev:Bunnlinjen her er altså:1. Dumme enheter som hd|floppy|cd ol. er ok å kjøpe retail.2. Enheter som finner i et utall av varianter eks. skjermkort bør kjøpes som retail for å sikre kvalitetet.3. Man kan gjøre gode kjøp på webshoppenes "demovarer" eller "lager ryddings" sider. Men her BØR man velge retail. Dvd er greit å kjøpe retail (får med power dvd og kansje en dvd disk med spill o.s.v) Kjøpte en aopen 16x dvd brukt for tror det var 500 kr. Her fulgte med power dvd (og red alert som han hadde glemt i spilleren :smile: lol ) harddisk,cpu,cdrom,psu, + litt småting er greit å kjøpe bulk. Har kjøpt endel lydkort å skjermkort bulk å fått med kort kansje en kabel (lydkabel til lydkort) og driverdisk (fikk dette med ett bulk awe 64 kort oxo). Hovedkort kjøper jeg retail (jeg liker manualer,skruer,kabler,klistremerker o.s.v jeg.) Skjermkort kjøpte jeg bulk før, men etter å ha lest om klokkefrekvens som er lavere kjøper jeg nå retail. Jeg kjøpte asus a7v-e og ett asus v7100 pro til hovedkort fikk jeg med en cd med 4in1,powerdvd,pcprobe,k7usbpatch o.s.v og en cd til (vis jeg ikke tar feil (fikk så mange på en gang av skjermkortet)) Med skjermkortet fikk jeg driver cd(med litt programmer på) Asus dvd, startrek,messiah. Fikk oxo med s-vhs kabel og sånn banan plugg kabel (coax lignende) og klistremerke. Med hovedkort fikk jeg oxo med kabler (floppy,ata33 og ata 66/100) og klistremerke. Floppy finner jeg retail (på miljøstasjon i en pc kasse (med kansje litt farger av maling o.s.v som har rent over kassa :smile: ) Har mange floppyer ja. Dem du finner bulk funker ofte ikke). En ting til som jeg kjøper bulk er ram (så i byen at dem hadde 128mb pc100 ram til gibortpris (1000 kr. :smile: ) Dette var retail.). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå