Kurt Lekanger Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ti treningsapper til iPhone, Android og Windows Phone.Vi har testet appene som får deg i toppform Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Enig i at Runkeeper er best, men foretrekker Strava da jeg liker muligheten til å løpe om kapp med naboene på den faste runden selv om vi ikke alltid kan trene samtidig :-) Men det er en funksjon som alle treningsappene mangler: Beregning av hvor fort (hastighet/tempo) du må løpe for å nå tidsmålet ditt på en gitt distanse, eller hvor lang tid du ville brukt på å løpe f.eks. maraton i den farten du vanligvis løper. I tillegg viser de som regel enten km/t eller min/km uten mulighet til å velge (Du kan velge i Runkeeper) eller konvertere mellom de to. Endte derfor opp med å lage appen "Tempo" til dette. Den er gratis for iPhone http://bit.ly/Tempo_iPhone Androidversjon kommer etterhvert :-) Endret 16. september 2013 av _troffen_ 1 Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Savner mulighet for å bruke runkeeper innendørs (uten GPS). Sist jeg prøvde den på spinning viste den puls under treningen, men hadde ikke registrert noe Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 RUNKeeper?? Hørtes ut som en app for meg det der Lenke til kommentar
KajAS Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Har brukt SportsTracker/Endomondo siden de første versjonene kom, og som er helt grei for logging av tid og løype, men en pulsklokke som Garmin 910 XT på armen er langt bedre/funksjonell og logging av løype blir ganske presis bl.a pga den barometriske høydemåleren og ganske presis i fartsmåling selv for en voksen mosjonist som er sluttet å sette nye fartsrekorder. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg er storfornøyd med endomondo, og løper rundt titt og ofte med pulsbånd og joggesko. Den beste motivasjonsfaktoren for min del er all dataen som samles inn og alle kurvene man kan studere i ettertid. Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke har gått lei denne gangen, slik som utallige tidligere joggeprosjekter uten gps-logging. Lenke til kommentar
Therrix Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 hvordan kan dere glemme JEFIT!?! de appene dere har anmeldt her gjelder kardio/jogging, har dere glemt styrketrening? anbefaler JEFIT på det sterkeste, for de som løfter vekter og vil ha logg på alt av øvelser,reps,sett etc.. synkroniserer til jefit.com, slik at du aldri vil miste data. Håper amobil tester det ut, dere kommer til å bli imponert! Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 hvordan kan dere glemme JEFIT!?! de appene dere har anmeldt her gjelder kardio/jogging, har dere glemt styrketrening? anbefaler JEFIT på det sterkeste, for de som løfter vekter og vil ha logg på alt av øvelser,reps,sett etc.. synkroniserer til jefit.com, slik at du aldri vil miste data. Håper amobil tester det ut, dere kommer til å bli imponert! Hei - som nevnt på første side har vi testet treningsapper med fokus på løping denne gangen. :-) Men er enig, Jefit er en utmerket app til styrketrening - men det ville ført for langt å gå inn på alle typer treningsapper. Hadde vi testet apper til f.eks. sykling, så ville kanskje testresultatene blitt annerledes - så derfor var vi nødt til å fokusere på én treningsform denne gangen for å rekke å komme i mål med testen. :-) Lenke til kommentar
kimare Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nå er det en stund siden jeg har løpt (gr dårlige knær), men Strava måler også automatisk raskeste km, mile, 400m osv, uavhengig av hvor du løper. Synes dette var motiverende spesielt i opptreningsfaser. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det står i overskriften for Runkeeper at den også finnes til Windows Phone, men i teksten står at den ikke gjør det, og det finnes heller ingen link. ? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nå er det en stund siden jeg har løpt (gr dårlige knær), men Strava måler også automatisk raskeste km, mile, 400m osv, uavhengig av hvor du løper. Synes dette var motiverende spesielt i opptreningsfaser. Dette gjøres også i endomondo. Og man får behørig skryt hver gang man f.eks slår ny rekord på 3km, 1 mile, cooper (lengst distanse på 12 min) osv. Man får også opp grafer på dette som viser fremgangen etc. Svært motiverende indeed Lenke til kommentar
Stoffer86 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Zombies, Run! Trening først så lett spill etterpå. Samt story å følge med på. Endret 16. september 2013 av Stoffer86 Lenke til kommentar
Thomas-1 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Bruker selv Strava, Endomondo og Runtastic. Strava har sitt unike "segmenter". Endomondo bra på det meste (også planlegge rute på kart). Runtastic har derimot "offline map" noe de andre ikke har. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Det står i overskriften for Runkeeper at den også finnes til Windows Phone, men i teksten står at den ikke gjør det, og det finnes heller ingen link. ? Hei, den fantes tidligere for Windows Phone ? men produsenten kuttet den ut dessverre. Har oppdatert saken nå, takk for at du sa ifra. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Lurer på en ting ang. Runkeeper og pulsmåler. Det er vel slik at man skal koble en pulsmåler til telefonen? Evt, hva kan jeg bruke til en samsung galaxy 4 mobil, håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg