AnonymDiskusjon Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Mitt råd til deg om hvordan det evt går ann å forsøke å håndtre situasjonnen melllom deg og vennen din er i siste avsnitt. Resten er en kommentar til "Hjemlengsel" og mine meninger til hans/ hennds urelevante svar til ditt problem (..) Beklager langt innlegg. Og jec vet dette ikke har noe med problemet ditt å gjøre, TS, Men det Hjemlengsel skrev frustrerte meg. Anyways, mitt forslag er å fortelle ham hva du syntes, og at du har problemer med å tolerere hvordan han oppfører seg (men på en vennlig måte) Jeg har selv hatt en slik prat. Der jeg trakk inn at de fleste som gjør over hele rep er menn, men det vil ikkr si at alle menn er voltektsmenn, og det vil ikke si at alle menn dkal behandles som voldtektsmenn, eller mistenkes for å være det. Det hjalp minn venn til å forstå hvordan jeg tolket meningene hans. Han har nok disse tankene fortsatt, men vi har kommet tiø rnighet om at han ikke skal komme med slike kommenrarer uten en begrunnelse, og at ikke jeg skal klandre han for tankene, sett at han ikke viser fihendtligheten i mitt nærvr. det funker for oss! Overgrep* Veldig sent, men takk for svaret ditt! Jeg har tatt dette opp med ham mange ganger, men enten er det språkbarrieren som ødelegger (vi kommuniserer hovedsaklig på engelsk, og ingen av oss har det som morsmål), eller så når jeg bare virkelig ikke inn til ham. Prøvde å dra frem din ligning med voldtektsmenn, men det så ikke ut til å ha noen effekt. Uansett, han lå på sykehus noen dager i forrige uke etter et sammenstøt med en gruppe mørkhudede, og holdningene hans er om mulig enda mer forsterket. Anonymous poster hash: bd9d5...887 Anonymous poster hash: bd9d5...887 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Oi, nei det hjalp nok ikke. Vet du hva som skjedde? Hadde han en slags konfrontasjon med dem? Yppet de til bråk eller han? Trist at han skal føle det slik. Det er ingen nålevende tyskere som er skyld i at hans besteforeldre ble drept og det er veldig trist at han skal gi et helt land skylden for noe som skjedde for lenge siden. Egentlig finnes det bare en rase: menneskerasen. Vi er alle mennesker. Alle er like mye verdt. Synd at han føler det slik. Antar det ikke er noe du kan gjøre for å endre holdningene hans på dette punktet, så du må nok bare lære deg å leve med det. Folk kan ikke endre seg uten at de vil det selv. 2 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Verden er en farlig plass å leve. Ikke på grunn av de onde, men på grunn av de som ikke gjør noe med dem. Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Du må hvertfall ikke vise han en film som heter: "This is England". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå