Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man egentlig?

Anbefalte innlegg

Hvordan går jeg fram? Altså jeg har vært i flere relativt langvarige forhold. Flere årsaker til at ingen av de forholdene har fungert men er over de for lenge siden. Greia er at jeg aldri har hatt problemer med å få meg et ligg, om jeg skulle ønske det. Men nå begynner jeg å bli lei av å ligge rundt. Ikke det at jeg gjør det så mye, men dere skjønner hva jeg mener.

Jeg ønsker noe fast, men er mester i å være hemmelig forelsket! Det er flere jeg kjenner som jeg kunne tenke meg å bli mye bedre kjent med. Men har aldri vært flink med sånt. Det å bli bedre kjent med noen, som jeg egentlig er litt småforelsket i, da failer jeg.

Nå spør dere sikkert dere selv, hvordan kom du inn i forhold før da? Tidligere forhold jeg har vært i har jeg bare ramlet inn i kan man si. Noe som garantert er en av grunnene til at de ikke har fungert. Men uansett, jeg søker nå etter råd.

Det er spesielt ei jente jeg er veldig betatt av. Ser henne flere ganger i uka da vi går på samme skole, men ulike studierettninger. Så får ikke snakket noe særlig med henne. Vet derfor ganske lite om henne. Greia er at jeg blir så jævlig awkward når jeg skal snakke med ei jente, med den baktanken at jeg liker henne veldig utifra det jeg så langt vet om henne. Jeg er flink med kropsspråket, smiler og holde øyekonontakt osv når jeg ser henne. Men har en snikende følese av at hun tolker det som at jeg bare er hyggelig.

Jeg har forøvrig sagt til et par venner av henne at jeg liker henne. Og ja, jeg klarer fint å snakke med de, selv om ganske følsomme tema.

Jeg søker altså oppskriften på å få ei jente. Vet at det ikke eksisterer, men tar med glede imot råd som kan hjelpe meg. Jeg vet jo ikke om hun er noe å satse på. Men jeg må finne det ut på et vis. Ønsker ikke at hun glipper fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal prate med henne.

Kunne skrevet mye mer, men hadde blitt mye tomme ord. Så tenker heller jeg bare sier at dere får stille spørsmål om dere lurer på noe. Så blir det mer konkret.

Anonymous poster hash: ad6ab...3e4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... jeg er ingen ekspert. men du kan da prøve å be henne ut. Eller prate litt med henne på facebook og så be henne ut. Verste fall så får du nei.

Mine erfaring er at når de tror du bare er hyggelig så må du sette in støtet tidlig. For det går fort over i at de bare ser deg som venn og at du ikke liker dem på den måten. Har ofte falt i den fordi jeg tror at jeg er tydelig men så får jeg beskjed ifra andre at ingen hadde merket noe til det.

Endret av Pugnax
Lenke til kommentar

Vel... jeg er ingen ekspert. men du kan da prøve å be henne ut. Eller prate litt med henne på facebook og så be henne ut. Verste fall så får du nei.

Mine erfaring er at når de tror du bare er hyggelig så må du sette in støtet tidlig. For det går fort over i at de bare ser deg som venn og at du ikke liker dem på den måten. Har ofte falt i den fordi jeg tror at jeg er tydelig men så får jeg beskjed ifra andre at ingen hadde merket noe til det.

Dette er jo noe jeg vet, altså at man bare skal kaste seg ut i det om man skal komme noen vei. Men det er ikke det at jeg ikke er modig nok til å si hei på facebook. Eller er redd for et nei, det tåler jeg. Selv om det kan bli litt klein stemning i ettertid.
Det som er problemet er når jeg først har sagt hei til ei jente jeg liker veldig godt, går jeg automatisk i intervjumodus. Noe som ikke er veldig effektivt. Hadde hun snakket til meg hadde det blitt annerledes igjen. Så konklusjonen er vel at jeg failer når jeg skal lede en samtale med ei jeg liker godt. Hva gjør jeg med det?
Vet det finnes mange eksempel på nettet, altså ferdig formulerte setninger man kan bruke som mal for å få seg selv til å virke interessant. Men bruker jeg de blir det en litt falsk fremstilling av meg selv, noe jeg ikke ønsker. Og uansett, hva gjør jeg når jeg går tom for setninger å bruke? Og om jeg ikke finner en som passer?
Hvordan holder jeg en fin flyt i samtalen, samtidig som jeg finner ut mer om henne, og får lagt inn noen aksjer for meg selv samtidig? Noen som er rutinert på slikt og kan komme å skrive for meg? :p Så fort samtalen er igang klarer jeg meg fint. Altså når jeg er blitt litt bedre kjent.
Tillegs spørsmål som hovedsaklig går til jenter. Hvor normalt/kleint er det om en fyr som er noe random plutselig kontakter deg på FB? Altså, du vet godt hvem han er, og har vekslet noen få ord med han. Men ellers er han ganske random?
-TS

Anonymous poster hash: ad6ab...3e4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...