shinypants Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Hei! Ble innkalt til forsvaret og skulle egentlig begynne den 13. August i år. Jeg ble stasjonert hos andre bataljon, og gledet meg utrolig mye til dette! Fikk melding to uker før innrykning om at det var stor pågang der, og at hvis jeg "ville", kunne jeg enten bli omplassert eller få fritak. Jeg skal bli flyger, og tenkte at jeg kunne ta fritaket for å så begynne tidlig med utdanningen. Nå leser jeg meg opp (slags privatist) til privatflygerlappen, og er nok ferdig om litt under ett år. Det jeg lurer på er, kan jeg få lov til å komme inn i forsvaret til førstegangstjenesten neste år, selv om jeg har fått fritak? Eller er det slik at når man har fått fritak, er det ingen mulighet for å tjenestegjøre i militæret? Takk for svar på forhånd Mvh Remi Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hvis du hadde søkt om fritak på grunn av utdannelse, så ville du nok blitt kalt inn på et senere tidspunkt. Men din situasjon virket noe spesiell, så jeg er litt usikker. Anbefaler deg å ta kontakt med forsvaret på et av disse nr: http://forsvaret.no/kontakt/Sider/kontakt.aspx De kan gi deg svaret på det du lurer på, uten at noen her skal gjette seg frem til akkurat din situasjon Lenke til kommentar
mjk2000 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Hadde en kamerat så gjorde nettopp det samme siden han skulle ta å fullføre lærlingstiden sin. Han ringte etter han var ferdig til forsvaret, og fikk plass neste kull Så tror det er bare ringe og virke ivrig, fortelle situasjonen Lenke til kommentar
Torleif_H Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Kan bekrefte at du ved å ringe til VPV og forklare situasjonen har mulighet til å komme inn tidligere enn fastsatt i eventuelle fritak o.l.Det er tross alt slik jeg fikk mulighet til å komme inn til fgtj i januar 2014. Ring VPV på tlf 03003, så hjelper de deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå